Iš esančių
Žemėje reiškinių, pats nemaloniausias žmogui yra – mirtis. Tai visada jam buvo
nepakankamai nušviesta ir neišvengiama riba, už kurios, kaip galvoja užkietėję
materialistai, slepiasi pats baisiausias dalykas – nebūtis.
Žmogų visada
gandino išnykimas kaip asmenybei iš šio pasaulio, daugiau niekad neturint galimybės
čia atsirasti. O viena iš labiausiai
paplitusių reakcijų į mirtį - baimė. Išties, „baimė" gali ir per švelnus
išsireiškimas, tiksliau būtų išsireikšti - siaubas. Bet ar mirties baimė yra
tinkamas mūsų atsakas?
Kiekvieno iš
mūsų pats gyvenimas, palyginus su Visatos amžinybe – trumpa akimirka. Vaizdžiai
sakant, Visata nespėja net mirktelėti, o žmogaus gyvenimas jau baigėsi ir per
tą trumpą akimirką jis spėja atlikti tik tris pagrindinius punktus: gimti,
gyventi ir mirti.
Palyginus su
pasaulėdaros amžinybe, toks trumpas gyvenimas gali pasirodyti Kūrėjo pokštu.
Tačiau žmogus visada jautė, kad jis nėra tik dvikojė būtybė ir daugiau
nieko, kad jo vidinis pasaulis visiškai kitoks ir skiriasi nuo išorinio, kad
pas jį yra siela, kuri turi tik vieną judėjimo vektorių, vieną norą. Iš tikro,
siela siekia kuo greičiau ištrūkti iš šio materialaus pasaulio, siekia grįžti
prie Dievo, į savo pasaulį. Bet materialiame pasaulyje jos siekiai, tie gilūs
sielos jausmai, susiduria su žmogiška sąmone. O jau žmogaus sąmonė traktuoja
tuos stiprius giluminius siekius kitaip, remiantis patirtimi įgyta tame
gyvenime. Ir štai čia svarbų vaidmenį vaidina dominuojanti žmogaus
pasaulėžiūra, jo žinios apie pasaulį ir save. Ir jei pas jį dominuoja tik
materialistinė pasaulėžiūra, nėra Dvasinių žinių, tai sąmonėje įvyksta daugelio
pagrindinių vertybių pakeitimas. Tai yra, asmenybė išnaudoja savo jėgą ne
dvasiniam vystymuisi, o savo materialių norų realizacijai. Vientiso dvasinio
jausmo jėga paprasčiausiai sąmonėje skaldoma į daugelį Gyvuliško proto norų. To
pasekoje, vietoje to, kad siekti amžinybės, žmogus pradeda paniškai jos bijoti
ir tą trimatį pasaulį laikyti vienintele jo būties realybe. Savo gyvenimo jėgas
iššvaisto tik tam, kad materialiame pasaulyje pasiekti savo Ego pasitenkinimo,
įgyti valdžią, sukaupti turtus. Bet juk mirštant fiziniam kūnui, žmogus visa
tai praranda, paliekant po savęs tik negatyvios energijos krešulį.
Ir tik
žmogaus, jo sielos, gyvenimo tikslo Žemėje žinojimas, leidžia mūsų sąmonei
peržengti per neišvengiamumo ribas, su amžinybės viltimi. Tik aukščiausios
žinios leidžia žmogui atverti akis į naujus jo vystymosi etapus ir parodyti jo
trumpą gyvenimą, kaip jo būtinų ryšių trumpalaikę grandį, amžinos sielos
evoliucijos bendroje grandinėje. Ir tik aukščiausios žinios leidžia žiūrėti į
mirtį ne kaip į neišvengiamą visko pabaigą, o kaip naujo egzistavimo, kituose,
mums nematomuose pasauliuose, pradžią. Dvasiniam žmogui fizinio kūno mirtis, iš
esmės, yra tik išlaisvinimas, perėjimas į kitą, tikros laisvės ir Amžinybės,
kokybę.
Kaip sako
žmonijos Mokytojai:
"Kosmose nėra
mirties. Mirtis – tai būtinas perėjimas iš vieno pasaulio – į kitą, iš senos
būsenos – į naują. "
Nėra tokio
reiškinio kaip "mirtis”. Egzistuoja tik sielos perėjimas iš žmogiškos
fizinės patirties sferos į kitokią būseną, kas ir yra suvokiama kaip
"mirtis”, bet sielai tai paprasčiausias perėjimas ir nieko daugiau. Tai
beveik visada džiaugsmo, atsilaisvinimo, laisvės ir apsijungimo, su kitais
savojo Aš aspektais, momentas. Svarstymų ir naujų pradėjimų laikas, bet niekada
ne katastrofinis įvykis.
Kokiame tai
žmonijos vystymosi etape, žinios susijusios su mirties procesu, buvo uždaros,
išskirtinai tik dėl mūsų Mokytojų auklėjamųjų sumanymų. Žmogus, galvodamas kad gyvena tik vieną kartą
ir jei tai dar niekinga asmenybė, ryšium su tuo visada stengsis išreikšti savo egoizmo maksimumą, tai yra įgyti sau
gerovės maksimalią išraišką, nežiūrint į nieką.
Tačiau,
teigiama asmenybė, netgi mirties akivaizdoje, visada stengsis išreikšti
geriausias savo charakterio puses. Taigi baimė prieš mirtį, vienus daro dar
blogesniais ir niekšingesniais, kitus – geresniais ir kilmingesniais.
Be to mirtis,
kaip teigiamoms, taip ir neigiamoms asmenybėms, yra didžiulis stimulas kovoti
už gyvenimą, už išgyvenimą, įdirbant savyje stiprią valią ir siekimą įveikti
sunkumus. Todėl galima sakyti, kad mirtis – Didis Mokytojas.
Keletas poetų
ir filosofų per visą istoriją teigė, kad be mirties būtume pasimetę. Tai jos
perspektyva kelia mus iš lovos ir įkvepia didiems darbams. Vis daugiau įrodymų
iš sociologijos srities rodo, kad tie mąstytojai buvo teisūs. Žmonės gali
svajoti apie civilizaciją be mirties, tačiau be jos vargu ar civilizacija iš
viso būtų.
Ji išmokė
žmones ištiesti vienas kitam pagalbos ranką, atjausti ir pergyventi, logiškai
mastyti ir numatyti pasekmes. Tik dėka noro įveikti mirtį atsirado pati
medicina ir kai kurios mokslo sritys.
Į
Ką panaši mirtis?
„Visi
kentėjimai išblėsta”.„Judėjau didžiuliu greičiu juodame vakuume”.„Tai –
visiškos ramybės jausmas. Nebuvo jokios baimės”. „Atsidūriau labai tamsiame ir
giliame slėnyje. Vėliau vis pagalvodavau: "Štai tik dabar suvokiu, ką
reiškia Šventojo Rašto žodžiai mirties šešėlių slėnis. Juk aš ten buvau! Ten!”
„Grįžęs verkiau visą savaitę vien todėl, kad turiu vėl gyventi šiame
pasaulyje, gyventi po to, kai pabuvau aname”.„Tenai man atsivėrė ištisas naujas
pasaulis! Dargi pagalvojau: „Kaip praturtėjo mano protas! Kiek nauja
įgijau!”„Girdėjau balsą, sakantį man, jog turiu grįžti. Ir nė kiek nebijojau…”
Nepaisant
įvairiausių aplinkybių, dėl kurių įvyksta artima pažintis su mirtimi, nors
skiriasi žmonių amžius, charakteriai, temperamentai, išsilavinimas, religiniai
įsitikinimai, vis dėlto pergyvenimai superkritiškuoju momentu stebėtinai
panašūs.
Pirmiausia,
žmonių kalboje, kokia ji bebūtų, neras adekvačių žodžių bei sąvokų nežemiškiems
reiškiniams tiksliau perteikti.
Būtent
šitai daugelis pabrėžia. Trūksta žodžių ir sąvokų tam, ką jie nori pasakyti.
Paprasčiausiai stinga būdvardžių, ypač aukštesnių formų negu aukščiausia.
Medicinos
daktarai ir filosofai bandė pasekti žmogaus gyvybės užgesimo procesus ir paaiškinti mirties esmę. Bet žmogiški
įspūdžiai visada įneša savo iškraipymus, į bet kokių tyrimų pažintinį momentą.
Todėl, žmonių, pabuvojusių klinikinėje mirtyje įspūdžiai, nors ir leidžia
išryškinti kai kuriuos to proceso ypatumus, bet visiškai tai paaiškinti negali.
Dabartiniu
metu jau ne paslaptis, kad mirtis – tai ne širdies sustojimas, kuris paskui
save veda ir viso organizmo yrimo procesą, o pirmiausia tai sielos išėjimas iš
kūno ir subtilių ryšių tarp jų nutraukimas.
Tie
materialistai, kurie visada trokšta griežtų panašių faktų įrodymų, gavo juos
šiuolaikinės technikos pagalba, sugebančios fiksuoti subtilius kūno
spinduliavimus.
Amerikiečių
mokslininkai, medikai, suderinę tai su savo pacientais, vykdė neišgydomų
ligonių svėrimą mirties momentu. Ir dėka jautrios įrangos nustatė, kad po
mirties fizinis kūnas tampa 4-6 gramais lengvesniu. Tai yra, jie pasvėrė nuo
kūno atsiskiriančios substancijos, mūsų vadinamos siela, svorį. Nustatė kad
mirties momentu, jai atsiskiriant, tas svoris sudaro 4-6 gramus.
2009-aisiais
JAV tyrėjai encifalografais fiksavo septynių dėl onkologinės ligos, ar širdies
infarkto mirštančių žmonių galvos smegenų aktyvumą. Išgelbėti šių pacientų
gyvybes buvo nebeįmanoma ir jie iškeliavo anapilin. Tačiau encifalogramų
duomenys bylojo, jog, praėjus kuriam tai laikui po to, kai buvo konstatuota
mirtis, visų nelaimingųjų smegenys tarytum „sprogdavo": jose įvykdavo
trumpalaikiai, nepaprastai intensyvūs elektrinių impulsų pliūpsniai. Tokio
smegenų aktyvumo, žmogui esant gyvam, iki tol nėra pavykę užfiksuoti.
Eksperimentais,
su įranga pavyko užfiksuoti galingus energijos spinduliavimus, lydinčius mirtį.
Taip kad eksperimentatoriai priartėjo pakankamai arti sielos išėjimo iš kūno
užfiksavimo.
Daugelio
mokslininkų tyrinėjimai ir žmonių, buvusių komos būsenoje apklausos, įrodė, kad
sustojus širdžiai ir nustojus kvėpuoti ne visada prasideda mirtis, o su mirtimi
ne visada dingsta žmogaus AŠ, kaip individualios, nepakartojamos asmenybės.
Įsivaizduokime,
kad savo gyvenimu, poelgiais, idėjomis, mintimis mes kuriame didžiulę aurą,
apimančią visą žemę. Dabartinis gyvenimas - tik vienas etapas, kuriam pagrindą
padėjo mūsų seneliai, tėvai ir mokytojai ir po kurio seks kiti etapai. O jiems
pagrindą dedame mes. Auklėdami ir augindami tobulesnius už save, suteikdami
jiems savo dvasią, kurią jie tobulins ir toliau, o po to perduos savo
įpėdiniams. Ir taip etapas po etapo, karta po kartos, mes formuojame didžiulę
visumą. Ta visuma - tai mūsiškis AŠ. Tai mes patys: praeityje, ateityje,
kituose, savo dvasioje. Čia susilieja reinkarnacija ir Rojus, amžinybė ir
nemirtingumas.
Tyrinėdami
gamtos veikimo principus, mes aptinkame, kad Visatoje viskas su viskuo
tiesiogiai susieta: nei viena banga nėra atskirta nuo vandenyno. Taip ir mes:
esame didelės visumos dalys, ir mus veikia tie patys dėsniai, kurie veikia
visumą.
Kad ir kur
be iškeliautume, po mirties niekas nesibaigia, niekas nenutrūksta, nes mes
taip ir liksime Visumos dalis.
Su pagarba ir
meile...
|