A.Taip, jau yra masė
patvirtinimu, įvairiose planetos vietose rastų artefaktų dėka, liudijančius
apie ypatingą žmonių santyki su tuo, panašiu į „vabalą" ženklu ir analogiškų
jam moteriškų deivių vaizdavimu. Tik keisti dalykai vyksta moksle šiai dienai: dvasiniai aspektai šių artefaktų,praktiškai nenagrinėjami, daugelis paaiškinimų
suvedama į materialinius supratimus, lygtais specialiai pažeminamas dvasinis jų
reikšmingumas ir tų simbolių rolė įvairiose pasaulio tautų kultūrose.
Pavyzdžiui, mokslininkai dažnai susiduria su deivių pavaizdavimo artefaktais, užsuktomis spiralėmis, arba su išverstais puslankiais, vietoj kojų,(arba
gyvatukais, susisukusiais spirale). Bet, praktiškai visus tokius radinius, jie
priskiria "varlės pozoje gimdančiai moteriai" arba „antropomorfinėms būtybėms, asocijuojančioms vaisingumą ir demonstruojančios gimdančia, varlės pozoje, moterį". Vienu žodžiu, visus aiškinimus suveda tik į materialų supratimą į
materialius aspektus, be dvasinės sudedamosios.
R.
Na žinoma, kokia žmonių pasaulėžiūra, tokios ir išvados. Jeigu šiuolaikiniai
žmonės daugiau skirtų dėmesio tikram dvasiniam savęs tobulinimui, jie tada
geriau suprastų praeities žmonių rūpesčius, dėl savo dvasinio vystymosi.
Pateiksiu paprastą pavyzdį. XX šimtmečio 60 metais, centrinės Turkijos pietinėje
dalyje, atrastas Čatal Hiujukas – neolito miestas, Anatolijos plokščiakalnio pietuose, 50 km į pietus nuo Konijos, datuojamas VII
tūkstančiai metų iki mūsų eros, o po juo dar dvylika sluoksnių, taip sakant
kultūrų, kurios egzistavo iki to laiko, statybinius horizontus.
A.Taip, moksliniam pasauliui tai buvo sensacingi atradimai. Pagal mokslininkų
paskaičiavimus, tame senovės mieste galėjo gyventi apie 7000 žmonių vienu metu.
R.
Visiškai teisingai. Ten beveik kiekviename name buvo aptikta ypatingas
kambarys. Mokslininkai sąlyginiai pavadino jį „šventykla", o kalbant mūsiškai,
tai buvo dvasinių praktikų užsiėmimas skirtas kambarys. Jį stengėsi įrengti namo centre.
Tokio kambario sienos (Ypatingai rytinė ir šiaurinė) buvo išpieštos freskomis,
kurių ilgis siekė nuo 12 iki 18 metrų. Bet kas įdomiausia, kas jose buvo
pavaizduota: „Deivė" moters išvaizdoje, išsidėsčiusi, jau įvardinto „vabalo"
pozoje. (arba kaip vadina mokslininkai – „varlės pozoje").
Šalia jos gyvūnai ar
paukščiai, charakterizuojantys keturias Būtybes, o taip pat simboliai Allato
ženklo išvaizdoje.(pusmėnuliai, su rageliais į viršų), rombai, du vertikaliai
sujungti trikampiai (smėlio laikmačio principu), du horizontaliai sujungti
trikampiai („drugio sparnų" tipu), „grūdų", „bangų" išvaizdos simboliai. Be to,
šie simboliai yra pačiose įvairiausios kombinacijose: uždėti vienas ant kito,
kai kur padvigubėja, kurtai trigubėja, vaizduojami kaip pozityvas, negatyvas.
„Deivę" taip pat piešė moters-žuvies
išvaizdoje, (meditacinis prabudimas ir pasikeitusi sąmonės būsena), (Virgio
trigrašis: iš čia matyt ir kilo „Undinės" simboliai. Taigi, viskas ir visur
susiję, jei moki skaityti) ir kaip moteris-gyvates (žymint darbą dvasinėse
praktikose ir dvasinio prašviesėjimo būseną) ir kaip moterį-paukštę (ryšys su
dvasiniu pasauliu). Taip pat, tuose siužetuose buvo ir moterys, nešančios
žvejybinius tinklus, kas savo ruoštu nurodė apie grupės, užsiiminėjančios
dvasinėmis praktikomis, ženklų išstatymą.
Dar
daugiau, tos freskos atliktos panaudojant spalvas, kurios būdingos Sielai pereinamojoje
būsenoje: mėlynos ir žalios (tuos dažus darydavo iš vario rudos), tamsiai ir
ryškiai raudona (iš gyvsidabrio tirpalo), geltoną (iš geležies priemaišų),
pilką, violetine (iš margano) ir, žinoma, balta spalva. Visa tai, kartu su
ženklais ir simboliais rodo į tai, kad žmonės valdė pirmapradėmis dvasinėmis
žiniomis. Dar senesniais laikais egzistavo tokia tradicija. Žmonių grupė
užsiiminėjo dvasinėmis praktikomis kartu su savo lyderiais – žmonėmis, kurie
kokybiškiau už kitus dirbo su savimi ir atitinkamai greičiau judėjo dvasiniu
keliu. Meditacinio kambario sienose jie vesdavo užrašus simboliais ir ženklais
apie dvasinį darbą, apie žinių įgijimą dirbant duotai grupei. Bet kada lyderis
pasiekdavo dvasinio išsilaisvinimo, tai meditacinio kambario sienos buvo
padengiamos baltais užtepimais. Naujas grupės lyderis pradėdavo naujus
„užrašus", kaip nuo švaraus lapo. Po to, ta tradicija perėjo ir į žmonių
visuomenę, kur jau buvo daromas akcentas žmogiškam gyvenimui ir jo įvykiams.
A.Paminėjote apie tai, kad senovėje buvo bangos tipo ženklas?
R.
Taip, banga – tai energijos, jos charakteristikų, arba kaip šiandiena
pasakytų, energetinio lauko senas vaizdavimas. Jei tai liesdavo pirmaprades dvasines
žinias apie žmogų, tai banguotų linijų kiekis nurodydavo į tai, su kokio
išmatavimo energijomis dirba dvasinėse praktikose, arba į kokį išmatavimą vykdo
perėjimą, tos praktikos metu, arba paprasčiausiai, simbolizuodavo patį darbą
nematomame pasaulyje. Buitinėje simbolikoje, banguota linija naudojama upės ar
vandens pavaizdavimui. O sakralinėse žiniose, apie Visatą, vanduo buvo kitokio
pasaulio simboliu, skirtingo nuo žemiško, todėl dažnai taip atvaizduodavo ir
ryšį su dvasiniu pasauliu.
Patvirtinimas
to, kad tokiomis dvasinėmis žiniomis žmonės valdė dar gilioje senovėje, galima
rasti ir šiandiena. Pagrindiniai simboliai, tokie kaip ratas, kryžius,
paverstas kryžius, trikampis, rombas, kvadratas, spiralė, žvaigždė, piramidė,
pusmėnulis su rageliais į viršų ir jų modifikacijos yra daugelyje archeologinių
artefaktų. Pavyzdžiui, jie yra paleolito laikų užrašuose ant uolų, ant
ritualinių neolito laikų indų, ant šventų rūbų atributikos, daiktų, papuošalų,
aptiktų laidojimo vietose. Visa tai rodo, kad žmonės savo gyvenime valdė
ypatingomis magiškomis, sakralinėmis, dvasinėmis žiniomis.
Paleolito
epochos pektrografai: piešiniai ant uolų (Val-Kamonikos lyguma; Šiaurės
Italija)
Moteriškos
figūros su sakraliniais simboliais – skirtingi Tripolio deivių pavaizdavimo
variantai.
Pirmas
variantas nurodantis į moterį, pasiekusią Asmenybės ir sielos susiliejimo,
išėjimo į septintą išmatavimą, aukšto dvasingumo Asmenybė. Jos krūtinėje
simboliškai pavaizduotas energijų
judėjimas čakranų išsidėstymo vietose, susijusiose su gyvybine energija –
Prana. Tai nusako apie tai, kad tas
žmogus galėjo pasipildyti savo gyvybinę energiją – Prana, be kenkimo
aplinkiniam, kas savo ruožtu, pabrėžia aukštą Deivės dvasinį statusą; ant jos
pilvo rombo simbolis, kurio viduje yra kreivas kryžius ir keturi taškeliai –
keturios subalansuotos Būtybės (kas taip pat nurodo į tai, kad ši „Deivė" valdė
savo Būtybes)
Antras
variantas nurodo į dvasiškai išsivysčiusią moterį, bet dar nepasiekusią
Asmenybės susiliejimo su Siela, (šeši horizontalūs brūkšneliai, ant jos
krūtinės nurodo, kad ji pasiekusi „šešis Dangus", tačiau rombas su kreivu
kryžiumi, turi atžymą, nurodančią į jos Kairiosios Būtybės aktyvumą, tai sako
apie tai, kad ji dar ne pilnai kontroliuoja savo būtybes)
Trečiame
variante moteriška figūra su geometriniu piramidės ornamentu, pažymėjimas visų
pagrindinių žmogaus čakranų ir pažymėta Ženklu Allat Ra (Moldova)
Šventa
figūrėlė (kurią vainikuoja Allato ženklas) padengta ženklų ir simbolių
užrašais, nurodančiais į keturių dalių struktūrą ir kitas žinias. (neolitas
centrinis viduržemio jūros regionas)
Atvaizdai ant įėjimo į Įnajaus kapavietės akmeninių plytelių (193 metai mūsų
amžiaus, Šandunas, Kinija) nemirtingumo Deivė Si-van-mu, su stilizuotu Allato
ženklu, už pečių (sparnų formoje), o taip pat su šoninių Būtybių simbolinėmis
figūromis (pagal mitologiją tai – kiškiai, su nemirtingumu letenose) stovintys
ant cilindrinių postamentų (trys sujungti postamentai reiškia trečią išmatavimą;
pagal mitologiją – kalnų pikai), o taip pat mistinis tigras Bai-chu,
patalpintas Užpakalinės būtybės (praeities) vietoje; ant tigro galvos yra
Kairioji būtybė, akcentas padarytas būtent į ją, be to, tigro figūra nupiešta
judesyje, tai yra parodytas aktyvumas.
Senovės Egipto šventyklų apipavidalinimo įvairios variacijos
a)
šiuo atveju Allat Ra simbolis stovi ant anh
kryžiaus
b)
antru atveju anh ženklas pakabintas kaip
raktas, duotam dvasinio išsivadavimo simboliui
Ankstyvojo
Tripolio keramika, ritualinio dubenėlio ornamentas, nukirsto konuso formoje, su
keturių sferų pavaizdavimu, su gyvatuku kiekviename ir šviesiais lankais.
Auksinis medalionas (centrinės Amerikos iki Kolumbinė epocha)
Auksinis pakabukas rūbams (centrinės Amerikos iki Kolumbinė epocha)
Žmogui,
su dvasinėmis žiniomis, šie simboliai liudijo daug apie ką ir buvo tuo, kuo dabar yra
atversta knyga, parašyta suprantama kalba. Senovės užrašai (palikti ant uolų,
sienų, akmens blokų, lubų ir taip toliau), ypatingai tie, kuriuose yra ženklai
ir simboliai, nurodantys į konkrečias dvasines praktikas, kaip taisyklė, buvo
ir vietos, kur žmonės užsiiminėjo tokiomis praktikomis, nurodymas. Dvasinėms
praktikoms vieta buvo parenkama ypatinga, dažnai sunkiai prieinamose olose ar
atviruose plotuose. Tiesa, anksčiau panašius užrašus ant uolų, turėjo teisę
atlikti tik žmogus, su Žiniomis, kuris turėjo asmeninės patirties panašiose
praktikose. Šiandiena tokius senovės žmones, paliekančius panašius užrašus ant
uolų, mokslininkai sąlyginiai vadina "paleolito šamanais”. Norėtus atkreipti
dėmesį, kad iki šių dienų išsisaugojo netgi tokios vietos, kur buvo vedami
ištisų kartų užrašai ir ten tūkstančius metų ateidavo dvasiškai mokytis žmonės...
A.Taip, tokios savotiškos "akmeninės knygos” paliktos ant uolmenų, kiekviena
kurių, futbolo aikštės dydžio, mokslininkai randa ir šiandiena. Pavyzdžiui,
pektrografai prie Baltosios jūros (Karelijoje Rusija), arba Švedijos Nemforsene
(Orgenmanland provincija) ir Tanuma (Boguslene), arba centrinių alpių lygumos
Val-Kamonika (Italija), arba Afrikos bušmenų užrašai Drakono kalnuose, arba
kalnų plato piešiniai Tasilin-andžer Sacharoje ir taip toliau.
R.
Visiškai teisingai. Vėliau tokie simboliai buvo pradėti naudoti žymiai mobilesniame
variante, kaip apsaugos, kaip pastovus priminimas apie dvejopą žmogaus
prigimtį, apie dvasinio viršenybę. Ir reikia pažymėti, kad jie buvo žymimi,
žinant tą reikalą, (koks ir kada, kam, statėsi simbolis), ant krūtinės
papuošalų, namų, ritualinių indų, šventų figurėlių, kurios buvo gerbiamos tais
laikais, taip, kaip šiuolaikiniame pasaulyje žmonės gerbia religinius
atributus.
Taip
pat, tokie simboliai buvo talpinami ant atitinkamų daiktų, kaip informacija,
užfiksuota ypatingu būdu ženkluose, tame tarpe ir apie tuos įvykius, kurie turi
įvykti ateityje, kaip jų vyksmo užstatai. Visa tai, vėliau transformavosi į
daiktinę raštvedybą.
Istoriniai
artefaktai yra mažai žinomi, kadangi patys žmonės mažai jais domisi.
Dažniausiai
tokie simboliai buvo vaizduojami ant akmens, kaip dvasinės patirties perdavimas
sekančiai kartai. Tiems, kas ėjo dvasiniu keliu, tos Žinios, užrašai buvo
dvasiškai reikšmingi.
A.Tai yra, tiems žmonėms, gyvenusiems prieš tūkstančius metų, dvasinės Žinios
buvo žymiai svarbesnės ir reikšmingesnės, nei šiuolaikiniams žmonėms,
gyvenantiems vartotojiškame mastymo formate.
R.
Visiškai teisingai. Dar prieš dešimtis tūkstančių metų dvasinės žinios buvo
labiau vertinamos, nei dabar. Kaip sakydavo Rytuose, tikros brangenybės – tai
žinios, kurios visur lydi tą, kuris jas turi.
A.Taip. Kas gali būti svarbiau žmogaus gyvenime nei dvasinis vystymasis? Tai
pagrindinis tikslas ir gyvenimo prasmė. Žmogaus istorija, užfiksuota ženkluose
ir simboliuose, liudija apie to klausimo svarbą netgi tokiuose tolimuose
laikuose, nepriklausomai nuo tų sąlygų, kuriose tada gyveno žmonės. Jiems,
dvasinis vystymasis buvo svarbiausiu, materialus gyvenimas – antraeilis
dalykas. O dabar? Nauja karta, nors ir gyvena labiau komfortiškesnėse sąlygose,
palyginus su senovės žmonėmis, bet vis dažniau pasirenka materialių vertybių
pirmenybę, tuščiai sudegina savo gyvenimą, vadovaujantis vartotojiškais
visuomenės prioritetais.
R.
Dėja yra taip.Tiesa, senovėje tokia informacija buvo užrašoma, kaip svarbios
informacijos perdavimas sekančioms kartoms, kadangi viskas šiame gyvenime
laikina, apart dvasingumo. Senovėje žmonės geriau suprato, kad gyvenimas šiame
pasaulyje per daug greitas, labai greitai baigiasi, dėl įvairių priežasčių,
tame tarpe ir dėl gamtos kataklizmų. O tam, kad neprarasti Žinių, jas palikdavo
ant "amžino akmens”. Visa tai, kas aukščiau pasakyta, tinka sakralinėms
žinioms, ritualiniams užrašams, kadangi, be jų, senovės pasaulyje, kaip ir
dabar, egzistavo ir buitiniai kalendoriniai, gimininiai, istoriniai ir kitokie
užrašai.
Kai
kurie sakraliniai "darbiniai” ženklai (tie, kuriuos aktyvavus, galima įtakoti į
nematomo pasaulio fiziką) galėjo būti panaudoti taip pat ir dvasinio žmogaus
simboliniam pavaizdavimui, kuris praktikavo tokias žinias, turėjo patirtį ir
galė ja pasidalinti su kitais žmonėmis. Anksčiau, iš tikro, viskas buvo
paprasčiau ir aiškiau. Tie patys simboliai ir ženklai buvo piešiami ne kieno
nors, kam užsinorėjo, o tuo labiau, ne papuošimui savęs, tokio mylimo, kaip tai
daro dabar, kaip taisyklė, nesuprantant jų esmės. Senovėje tai atliko žinantys
žmonės, pasiekę atitinkamą dvasinio išsivystymo lygį...Tai dabar žmonės, kaip
beždžionės, kabina ant savęs papuošalus, su atitinkamais ženklais ir
simboliais, net nesuprantant, ką jie realiai reiškia ir kaip veikia į jų
pasąmonę. Jiems svarbiausia, kad tai "kietai atrodo”, brangu ir kaimynas
žiūrėtų su pavydu.
Tai
dabar, kai kurie neatsakingi politikai ir valstybiniai tarnautojai vėliavose,
miestų ir šalių herbuose, stato tuos simbolius, kuriuos dažniausiai jiems
pakiša "laisvieji mūrininkai”. Jie net nesusimasto, kodėl "laisviesiems mūrininkams” taip svarbu
išstatyti "savus” ženklus ar simbolius tame regione. Tarnautojai nesupranta
koks skirtumas tarp vieno ar kito ženklo ir kokias nelaimes sukuria su savo
"nekaltu elgesiu”, pasmerkiant savo liaudį (tame tarpe ir savo šeimas),
papildomoms kančioms. Tokiems žmonėms sistema, paklusni materialiam Protui,
nustatė atitinkamus prioritetus – pinigai ir valdžios siekimas, kad žmogus
daugiau apie nieką niekada, išskyrus tai ir negalvotų.
Tik
dabar įvairių religijų vadovai, pamėgdžiojant praeities tradicijas, apsirengia
šventiniais rūbais, papuošia save brangiais metalais, akmenimis, atributika,
kuriuose įamžinti įvairūs simboliai. Bet daugelis iš jų turi tik skurdžias
paviršutiniškas žinias, apie tų "ornamentų” ir simbolių reikšmę, apsiribojant
tik siaurais savo religinės koncepcijos rėmais, net nesidomint, apie žymiai
senesnius tų ženklų ir simbolių panaudojimus, įvairių tautų dvasinėse kultūrose
ir tikrąją jų paskirtimi. Bendrai, tai šiandiena daugiau tapo tik turtinga
išore ir tuščiu vidumi. O anksčiau, tik prieš kokius tai 8-12 tūkstantmečių,
viskas buvo visai kitaip, su prasme: kuklia, bet daug apie ką pasakančia išore
(ženklas, simbolis) ir turtingas dvasinis vidus. Bendrai, reikia pažymėti, kad
žmonėms, kurie tais laikais gyveno, simbolikos žinojimas jiems buvo ant tiek svarbus
ir natūralus, kad jie net negalėjo įsivaizduoti, jog tokias vertingas žinias
galima kada nors užmiršti ar prarasti.
A.
Jūs minėjote, kada visuomenė daugiau pradėjo linkti savo pasirinkimuose
materialaus mastymo pusėn, viską kas
paprastą pradėjo keisti sudėtingu. Ženklai ir simboliai buvo aiškinami
sudėtingiau ir sudėtingiau, papildant tai nuo proto.
R.
Taip iš tikro. Kai dėl kažkokių tai priežasčių (gamtos stichijų, epidemijų ir
tt.) nutrūkdavo dvasinių žinių perdavimas, arba įvykdavo jų modernizacija, tarp
tautų, nuo žmogiško proto, tai sekančios kartos tų žinių jau nebe suprasdavo. Tą
informaciją žmonės traktavo nuo savo proto, tiesiogine prasme, nuo turimos buitinės
patirties. Tai yra dar vienas momentas, kuris prisidėjo prie žinių iškraipymo
ir klaidingo jų išaiškinimo dabar.
A.Tyrimų, skirtų 12 tūkstančio metų senumo kultūros sluoksniams, žinoma yra
mažoka ir tie patys dažniau atsitiktiniai. Bet nuo XI- VII tūkstantmečio, prieš
mūsų erą, artefaktų, ypatingai susijusių su ženklais, susikaupė pakankamai daug.
Tai
štai, nagrinėjant skirtingus kultūrinius sluoksnius, gerai yra atsekama, nuo
kokio periodo vienoje, ar kitoje tautoje prasidėjo tas taip vadinamas "posūkis”
į materiją. Sluoksniuose, priskiriamuose giliai senovei, mokslininkai rasdavo
daugiau pasaulinio žmonių gyvenimo pėdsakų.
Nelygybės, tarp žmonių, požymių nebūvimas, o svarbiausia – liudijimai,
apie dvasinių žinių visuomenėje prioritetus. Į tai nurodo daugelis artefaktų,
su ženklais ir simboliais. Pavyzdžiui, gyvenamųjų būstų liekanos, su sodriu
sienų išpiešimu, medalionai, grafiniai simboliai, ritualinių indų šukės su
ženklais, keramikos gaminiai, su turtingais ornamentais, morfologinių siužetų
pagrindu, moteriškos molinės skulptūrėlės, su sakraline simbolika ant jų. O
štai jau vėliau, pagal laiko skalę, sprendžiant pagal laidojimo palaikus,
atsiranda pakankamai daug ginklų, papuošalų iš aukso, sidabro, brangakmenių.
Įvyksta žymus visuomenės susisluoksniavimas: atsiranda daug vargingų
kapaviečių, vienetinės turtingos, po to visas sluoksnis Žynių ir karių,
palaidotų auksiniuose papuošaluose, su ginklais. Tuo labiau, jei anksčiau buvo
paprastas apsikeitimas prekėmis bendruomenėje, be ypatingo poreikio ką nors
kaupti sau (kadangi vertybės buvo visai kitokios, ne materialinio charakterio),
tai vėliau atsiranda auksas, pinigai, prasideda prekyba, su nuokrypa į
materialinių turtų kaupimą, atskirų žmonių tarpe, atsiranda atitinkamas
visuomenės išsisluoksniavimas, politinių ir ekonominių valdymo sistemų
atsiradimas. Tai yra atsekamas civilizacijos "nuokrypis” į materialaus mastymo
pusę. Pavadinčiau tiksliau, į Gyvuliško prado dominavimo pusę, tuo pagrindu
valstybių sudarymas, vergovės atsiradimas ir taip toliau.
Ir
dar, kas mane labai stebina, tai kaip įvairių "civilizuotų” šalių mokyklinėse
bendro lavinimo programose viso labo tik užsimenama informacija, apie žmonijos
visuomenę pradedant nuo V tūkstantmečio iki mūsų eros, įvardijant tą periodą
"prieš istorija” ir iš esmės aprašant tik buitį, materialines gyvenimo sąlygas,
moksle taip vadinamų "iki istorinių žmonių”. O dvasinę žmonių pusę, pateikia
kaip primityvų tikėjimą, į magiją, dvasias, Sielos egzistavimą žmoguje,
mistinius pasaulius anapus ir juose esančius Dievus. Bet juk ir anksčiau buvo
pakankamai daug įdomaus ir reikšmingo. Kodėl nutyli apie tai?
Mituose
ir legendose tautų, geografiškai nesusijusių, minima, kad vietinius gyventojus, viso to (sėslaus gyvenimo būdo, namų statybos, gyvūnų prijaukinimo ir
panaudojimo ūkyje ir tt) išmokė "žmonės iš dangaus”, iš kur ir atsirado
tikėjimas, kad gamta ir žmonių gyvenimu valdo ypatingos aukštesnės būtybės.
Būtent tuo periodu pradėjo masiškai atsirasti ženklai ir simboliai ant
ritualinių indų paviršių. Nors tie ženklai ir simboliai (faktiškai vieni ir tie
patys) buvo pirmapradžiai žinomi žmonėms, gyvenantiems skirtinguose
kontinentuose, apie ką ir liudija tie patys piešiniai ant uolų.(petroglifai).
Ženklus rado netgi ant uolų, kurie buvo nupiešti prieš 35 tūkstančius metų.
R.
Kaip jau ir sakiau, tie ženklai ir simboliai buvo visuomenėje pirmapradžiai.
A.Taip ir tas akivaizdus faktas, atkakliai ignoruojamas, matyt dėl Žinių trūkumo, tokiuose esminiuose civilizacijai klausimuose. Tripolio kultūra, apie kurią
minėjote, egzistavo VI-III tūkstantmečiai iki mūsų eros senovės
Europoje.(dabartinės Moldovos, Ukrainos, Rumunijos teritorijose). Rumunijoje ji
žinoma kaip "Kukuten” kultūra (pagal artimiausios gyvenvietės kur buvo aptikti
pirmieji archeologiniai radiniai, pavadinimą). To periodo kultūriniuose
sluoksniuose aptikta daug keramikos, su sakraline ženklų simbolika. Indai buvo
dviejų rūšių: ritualinė – su ženklais ir simboliais ir buitinė – paprasta, be
piešinių.
Tripolio
civilizacijos ženklai ir simboliai (VI-III tūkstančiai iki mūsų eros)
Tose
gyvenvietėse, taip pat, buvo aptikta nemažai moteriškų skulptūrėlių, su
išpjaustytais ant jų ženklais ir ornamentais, kas liudija, apie tų tautų
moteriško prado gerbimą. Tokių pat vaizdinių ir statulėlių buvo aptikta ir
kitų tautų archeologiniuose radiniuose, taip pat, su sakraliniais simboliais,
moteriškomis statulėlėmis, su ženklais. Rasdavo šalia palaidotų moterų-šamanių, valdžiusiomis sakralinėmis žiniomis savo gyvenime.Tai liudija apie tai, kad
tose visuomenėse, moteris vaidino labai svarbų ir aktyvų vaidmenį dvasiniame
gyvenime, ritualinėse apeigose, kad senovėje žmonės gerbė būtent moterišką,
dievišką pradą.
R.
Taip ir tyrėtu būti harmoningoje, dvasiškai išsivysčiusioje visuomenėje. Kadangi
moteriškas pradas, dvasiniu atžvilgiu – tai ir yra Allato kūrybinių jėgų
pasireiškimas...
Senovės Europos simbolika
(V-III
tūkstančiai metų iki mūsų eros) pateikta į vairių tautų: pietų Europos,
Vengrijos, Rumunijos, Serbijos, Bulgarijos) centrinės Europos : Rusija,
Vokietija, Čekija, Slovakija, balkanai, Graikija, baltijos
kultūros,(šiuolaikinėse Lietuvos, Latvijos, Estijos teritorijose, šiaurės
Baltarusija, Pskovo sritis), Austrija.
Kas
man įdomiausia, vidurio uralo teritorijoje aptikta "pati seniausia medinė
skulptūra” – "Didysis Šigirio idolas”. Kurio kūnas padengtas geometriniu
ornamentu. Pati skulptūra datuojama 9,5 tūkstančiai metų.
R.
Ant taip jūsų vadinamo archeologinio idolo, taip pat yra informacija, apie
septynis išmatavimus (schematiškas žmoniškų veidų pavaizdavimas). Be to,
septintas išmatavimas, kaip viršutinis (dvipusis) vadovaujantis veidas, o šeši
išmatavimai – šešiais reljefiniais "veidais”. Trys ant priekinės pusės simbolizuoja trimatį
pasaulį, o trys veidai kitoje pusėje, simbolizuoja nepasiekiamus paprastam žmogui
išmatavimus (ketvirtą, penktą, šeštą).
A.Mokslininkai iki šiol ginčijasi, ką tai galėtų reikšti. Štai ką reiškia pamesti
raktą pirmapradėms Žinioms. Surasti artefaktus, suranda, bet suprasti juos ir
paaiškinti, perskaityti simbolius ir ženklus nesugeba.
Hadžiralo kultūros simboliai (VII – V tūkstančiai metų iki mūsų eros, Vakarų
Azija)
Čatal-Hiujuk kultūros simboliai
Kas įdomiausia, tais laikais nebuvo net požymių susisluoksniavimo, arba kokios
nors užuominos, apie moterų ir vyrų nelygybę, dėl lyderiavimo dvasinėse,
socialinėse ar buitinėse visuomenės sferose. Tiesa, įdomus to kultūrinio
sluoksnio radinys – moteriškos dievybės skulptūra, ant kubo sosto, šoninės
rankos kurios padarytos dviejų liūčių išvaizdoje. Vėliau, tą pati galima
pastebėti ir Senovės Egipte – tuos pačius liūtus, kaip šoninių Būtybių
simbolius, jaučio galvą, kaip savotišką senovinę tų žinių interpretaciją.
R.
Taip, senovės tautoms, gerbusioms jautį, kaip šventą gyvūną, iš tikro buvo charakteringas toks asociatyvus tų žinių aiškinimas. Tiksliau sakant, tą patį jautį,
karvę, gyvatę ir kitus gyvuliško pasaulio atstovus, apie kuriuos kalbėjau,
žmonės padarė šventais, tik dėl to, kad kažkada jų pavyzdžiu, ateinančioms
kartoms, asociatyviai buvo pasakojama, apie nematomą žmogaus pasaulio struktūrą.
Tas pats liečia ir augalinį pasaulį. Patys gyvūnai, ropliai ir augalai, čia
visai ne prie ko. Tai tas pats, kas paimti obuolį ir sulyginti jį su Sielos
forma, perėjimo būsenoje. Galima sakyti, kad siela tokia pat apvali, kad jos
apvalkaluose yra geltona ir raudona spalvos. Kaip obuolys noksta saulės
spinduliuose, taip ir Siela, vaizdžiai sakant, sunoksta, kada žmogus dvasiškai
tobulėja. Tai štai, jei dvasinė tų Žinių sudedamoji bus pamesta, tai sekančioms
kartoms, obuolys taps šventu vaisiumi, kuris bus garbinamas, kadangi apie jį
buvo užrašyta šventuose protėvių tekstuose. Šitaip Gyvuliškas protas ir
materializuoja viską dvasiška, žmogiškoje sistemoje, kad nustatyti savo valdžią.
Anksčiau,
bazinės dvasinės praktikos, kaip principe ir dabar, buvo aiškinamos vos ne ant
pirštų. Tai yra, imdavo paprastus asociatyvius trimačio pasaulio pavyzdžius,
suprantamus žmogui buitiniame lygyje. Tai buvo būtina tik tam, kad jis galėtu
įsisavinti ir suvokti pirminius dvasinio darbo etapus. Tolimesniame jo
dvasiniame vystymesi toks būtinumas atkrenta, kadangi žmogus įgauna asmeninę
patirtį būdamas nematomoje realybės pusėje (dvasiniame pasaulyje). O tą realybę
neįmanoma paaiškinti žmogiškais žodžiais, todėl dvasingi žmonės supranta vienas
kitą be žodžių. O tie, kurie dar nebuvę toje pusėje, visą laiką bando logiškai
įsisąmoninti tai, kas galima suprasti tik jausmais. Tokiems ir buvo duodama
tokios grubios materialaus pasaulio asociacijos.
Tai
štai, grįžtant prie jaučio vaizdinio "šventos simbolikos”. Senovės asociacinėje
traktuotėje, jaučio akys, buvo asociatyvus šoninių Būtybių vaizdavimas,
pailgintas snukis, su burna (kalbančia, tiksliau mūkiančia apie praeitį) –
Užpakalinę Būtybę, o viršutinė galvos dalis, su lanko formos ragais,
nukreiptais į viršų – Priekinę Būtybe, pusmėnulio formoje,su rageliai į viršų
(Allato ženklas), kaip galimybės, išėjimo į kitą pasaulį, simbolis. O štai, ant
jaučio kūno, paprastai talpindavo apskritimo simbolį, į kurį įrašydavo šešias
linijas, kaip žvaigždę, su šešiais spinduliais. Paskutinioji, yra šešių
išmatavimų simboliu, kur vyrauja Gyvuliškas protas. O jeigu šeši žvaigždės
spinduliai atrodė kaip paverstas kryžius, perkirstas horizontalia linija, tai
kaip tik, tie du horizontalūs spinduliai (minusai) nurodė dar į tai, kad žmogus
kontroliuoja Šonines Būtybes, arba atvirkščiai, į jų aktyvumą, priklausomai nuo
papildomų ženklų. Kalbant apie kūną, pagrinde darydavo akcentą į pilvą, kaip
asociatyvų Gyvuliško pasaulio vaizdinį, arba į nugarą, kaip asociatyvų
supratimą (nešančios) materialaus pasaulio konstrukcijos. Tose vietose ir statė
atitinkamus ženklus. Vėliau, kai atsirado religija, kaip valdžios ir valdymo
institutas, prasidėjo totalus senų tikėjimų naikinimas, jaučio simbolį vieni
Žyniai pateikė kaip "šventą vaizdinį” žmonių garbinimui, tuo pačiu nuslepiant
tikras žinias, kiti žyniai, kovoje už valdžią, traktavo jautį, kaip neigiamą
vaizdinį, kartu su tomis žiniomis, kurias jis vaizdavo.
A.Toks pakeitimas į šventą vaizdinį ir šiandiena atsekamas šiuolaikiniuose
tikėjimuose. Tokiose religijose, kaip induizmas, džaidizmas, zoroastrizmas, iki
šiol karvė laikoma šventu gyvuliu. Jos mėsos vartojimas induizme yra tabu, o
anksčiau, pirmaisiais mūsų amžiaus šimtmečiais, karvės užmušimas buvo
vertinamas kaip sunkiausias nusikaltimas, kas buvo baudžiama mirtimi. Aš jau
nekalbu apie tai, kad visi tų gyvulių produktai ir išmatos, tose religijose
laikoma "šventais ir išvalančiais”, "panacėja, nuo visų fizinių ir dvasinių
negalių”. O kas liko iš dvasinių žinių? Praktiškai nieko, tik bendra filosofija
ir ta pati su materialumo nuokrypa, paprasto gyvūno garbinimu. To pasekoje,
ištisos žmonių kartos, vietoje to, kad realiai dirbi su savimi dvasiniame plane,
garbina paprastą kanopinį gyvūną.
R.
Taip, Gyvuliškas protas stiprus savo pakeitimuose.
A.Kaip vis tik greitai jis įgyvendina savo pakeitimus žmogaus sąmonėje ir ant
kiek ilgai visa tai išsisaugoja žmonių visuomenėje. Visos tos senovinės
kultūros, egzistavusios toje pačioje Eurazijos teritorijoje, liudija apie tai,
kad žmonės turėjo dvasines žinias, kurios jiems buvo svarbiau nei buitinis gyvenimas.
Be aukščiau paminėtų kultūrų yra ir visa eilė kitų, turėjusių senovėje tuos
pačius ženklus ir simbolius.(Turkijoje, Irakas, Pakistanas) Nuo Europos iki
Sibiro, nuo Afrikos iki Azijos. Visur galima rasti panašią grafinę simboliką.
R.
Pasakyčiau netgi daugiau, atkreipk dėmesį į tai, kad tokių ženklų ir simbolių
gausybė yra būtent tuose rajonuose, išsidėsčiusiuose pakankamai arti tų senovėje
reikšmingų vietų, dvasine prasme. Aš turiu omenyje tas vietas, kuriose, savo
laiku, dvasingi žmonės, turintys atitinkamas žinias, aktyvavo atitinkamus
darbinius ženklus, kurių poveikio jėga išsisaugojo tūkstantmečiams.
|