Paskutiniu metu gana populiarus žodis, minimas dažniausiai, kai
atsitinka kas negero. Mūsų nelaimei, tikroji ir praktinė žodžio karma reikšmė
yra visiškai nepažįstama mūsų modernioje visuomenėje. Karmos dvasinė pusė yra
mažiausiai suprantama vakarų pasaulyje. Kas labiausiai stebina yra tai, jog
Krikščionybėje Karmos svarba yra nenuneigiama ir su šiuo mokymu daugelis iš
mūsų yra susipažinę. Nors iš tikrųjų principai, kuriuos reikalauja išgyventi
Karmos Įstatymas, yra visiškai Ignoruojami.
Karma yra visuotinis įstatymas visoje kūrinijoje: priežasties ir pasekmės įstatymas.
Visata pasirodo ir išnyksta gimimo ir mirties ciklais. Šie ciklai yra
kosminės dienos ir naktys, milžiniški pasireiškimo ir poilsio periodai.
Pasaulių, žvaigždžių ir kosminių sistemų gimimo ir mirties procese KARMA yra Įstatymas, kuris viską išlaiko
pusiausvyroje.
Sanskrito kalbos terminas „karma" yra apibūdinamas, kaip „priežasties ir
padarinio įstatymas" arba „pasekmės įstatymas". Žodis karma kilęs iš žodžio
karman.
Karman: (Sanskrito kalba) veiksmas.
Akivaizdu, kad atlikus kiekvieną veiksmą bus rezultatas. Tai yra gerai
suprantama materialistinėje fizikoje, Niutono judėjimo dėsniuose:
"Kiekvienam veiksmui yra lygi, bet priešinga reakcija." -
Niutono trečiasis dėsnis
Iš tiesų Karma – neutrali sąvoka, reiškianti priežasties-pasekmės dėsnį.
Neigiama Karma – mes išgyvename skausmą, kančias ir nusivylimą, teigiama –
laimę ir džiaugsmą. Tai
priežasties-pasekmės dėsnis, vadinasi žodžiai „daug teigiamos karmos" ar „negatyvios karmos išvalymas" yra tik
alegorijos, nes dėsnis nėra substancija, Karmos nepasversi ar kitaip
neišmatuosi.
Fizinis pasaulis yra žemesnis už daugelį kitų dimensijų arba tikrovės
lygmenų. Moksliškai mes suprantame, kad šviesa turi daugelį vibracijos lygmenų.
Mūsų fiziniais pojūčiais mes suvokiame tik siaurą vibracijos diapazoną.
Kažkiek mes visi galime suvokti veiksmų pasekmes siaurame fizinių
veiksmų intervale. Mes nesuvokiame veiksmų pasekmių ultra ir infra regionų
erdvėse. Visos šviesos vibracijos skverbiasi tvarkingai ir be sumaišties.
Šiuo momentu mes esame šviesos, atitinkančios kiekvieną vibracijos
intervalą, apsuptyje.
Kada jūs judinate ranką, jūs matote fizinį veiksmą ir jo rezultatus. Bet
jūs nematote savo rankos judančios ultravioletiniame diapazone; jūs nematote
savo rankos judančios infraraudonųjų spindulių diapazone. Turint tam tikras
priemones yra įmanoma suvokti šias realybes. Vis
dėlto mes neturime galvoje fizinių technologijų, kurios tik pagilina fizinius
pojūčius. Mes turime omenyje psichologines technologijas, kurios tradiciškai
vadinamos Meditacija, Aiškiaregyste ir sapnų Joga.
Visi veiksmai turi pasekmes visuose pasaulių diapazonuose. Jūsų rankos
judesys sukelia pasekmes, kurių negalite suvokti fiziniais pojūčiais.
Karma, priežastis ir pasekmė, yra visuotinė ir visur persiskverbianti.
Tikroji Karmos Įstatymo reikšmė yra pribloškianti Protui. Tikrasis šio įstatymo pasireiškimas, šio
įstatymo realybė yra tai, ko protas negali sutalpinti. Kadangi Karmos
Įstatymas yra realus, jis yra ištisos egzistencijos, supančios jus ir esančios
jumyse, struktūra. Šiuo būdu jūs patys ESATE karma ir viskas, ką jūs galvojate,
jaučiate ir darote, yra karma.
Jūs galite manyti, kad galite tai suvokti. Jūs galite manyti: „Taip, aš
suprantu, kad karma yra priežasties ir pasekmės įstatymas ir jeigu aš padarysiu
ką nors bloga, tada kažkas bloga atsitiks man."
Taip, tai yra tiesa. Jeigu jūs ką nors nuskriausite, jūs būsite
nuskriausti. Tokia yra įstatymo funkcija – subalansuoti visus veiksmus. Karmos
Įstatymas yra svarstyklių įstatymas.
Šis įstatymas egzistuoja visur; viskam, ką mes darome, egzistuoja
reakcija, atsakas. Ir galbūt kai kas iš mūsų tai supranta, ir todėl mes
stengiamės gerai elgtis.
Bet gili šio įstatymo tiesa yra tai, ko nė vienas mūsų iš tikrųjų
nesupranta. Kadangi jeigu mes suprastume, mes negyventume kaip dabar gyvename.
Kas atsitiktų, jeigu mes iš tikro suprastume, kad viskas ką galvojame
sukuria karmą?
Kiekviena mintis!
Kiekviena atskira, pavienė mintis, kuri prasiskverbia į jūsų protą, kuri
pasireiškia jūsų prote...
Čia netgi neturima galvoje mūsų jausmų, ketinimų, fantazijų arba mūsų
veiksmų! Mintis, viena pati, gali sukurti karmą. Tai reiškia, kad mūsų
mąstymas, mūsų nekontroliuojamas protas kažką kuria; jis be kontrolės ir
budrumo bėga ir galvoja, nagrinėja, įsivaizduoja, pastoviai generuoja energijos
srovę, energiją, kuri neišvengiamai turi tam tikrą efektą.
Mumyse didžioji mūsų mąstymo dalis yra apie save, savo rūpesčius.
Daugelis mūsų minčių yra apie mus ir apie tai, ko mes norime. Dauguma, o jei ir
ne visos mūsų mintys kyla iš savanaudiško Troškimo, iš susirūpinimo dėl SAVĘS, MANĘS, ko AŠ
noriu. Ir mes negalime to kontroliuoti, mes negalime nustoti galvoti. Tie,
kurie bando medituoti, kiekvieną kartą susiduria su šia grėsminga tikrove.
Mintys pasireiškia daugelyje proto lygmenų, tiek subtilios, tiek ir
reikšmingos; jų pasireiškimo nelemia mūsų sąmoningas pasirinkimas.
Tai yra neišsenkantis kančių šaltinis mums, kadangi mes ignoruojame
tokio gyvenimo būdo pasekmes, mes ir toliau atkakliai giliname savo kančias.
Tai nėra nuomonių dalykas, tai nėra susiję su tuo, ką viena ar kita
doktrina sako arba ko kitas Mokytojas moko. Tai gyvenimo ir mirties, skausmo ir
kentėjimo dalykas. Pilnas šio įstatymo supratimas yra gyvybiškai svarbus,
nesvarbu, kuria tradicija jūs tikite, nesvarbu, ką jūs norite padaryti savo
gyvenime; kadangi, kad ir ką jūs bedarytumėte, viskas paklūsta Karmos Įstatymui
ir jeigu jūs toliau ignoruosite šį įstatymą, jūs nieko daugiau nesukursite kaip
tik problemas sau ir kitiems.
Daugelis mūsų gali galvoti, kad šis Įstatymas liečia tokius dalykus kaip
vagystes ir žudymą. Bet realiai jis liečia viską gyvenime.
Galime nužudyti žodžiu, žvilgsniu, savo valia. Mes galime žudyti be
peilio ar šaunamojo ginklo, kad netgi tie veiksmai, kurie atrodo tokie normalūs,
tokie priimtini, yra priežastis teismui ir bausmei.
Ir jeigu mes diena iš dienos toliau puoselėsime pasipiktinimą prieš
sutuoktinį, bendradarbius, toliau maitinsime savo pyktį tėvui ir motinai,
toliau puoselėsime pyktį žmonėms sutiktiems gatvėje, parduotuvėse ir t.t., ką
jūs galvojate mes sėjame savo gyvenimo dirvoje? Kokias sėklas mes ten sėjame?
Ir ar jūs tikite, kad tos sėklos sudygs?
Akivaizdu, ar ne? Jeigu mes pasėjame pykčio sėklas, tada laimė ten
neišaugs. Tai neįmanoma. Nors mes to tikimės. Jeigu mes pasėjame godumo sėklas,
tai pasitenkinimas tenai neišaugs. Taip negali atsitikti! Jeigu jūs norite
išauginti žalias pupas, jūs negalite pasodinti spygliuoto krūmo, tačiau būtent
taip mes darome kiekvieną dieną.
Kai tik mes giliai suvokiame šią tiesą, mes galime matyti, kad esame
atsakingi už mūsų gyvenimo būseną, mes esame atsakingi už kitų gerovę, mes
esame atsakingi už viską, ką mes patiriame gyvenime. Bet mes, kurie
nesuvokiame, kaltiname kitus, kaltiname kiekvieną ir niekada nepripažįstame,
kad pirminis asmuo, kuris yra visų mūsų problemų kaltininkas, esame MES PATYS.
"Kokia bėda jus beaplankytų, jos priežastis yra sukurta jūsų pačių
rankomis." - Koranas
Mes visi sakome: „Jeigu aš turėčiau geresnį darbą" arba geresnį vyrą, ar
geresnį automobilį; „Jeigu aš įsigyčiau šį naują kompiuterį arba šią naują
knygą, ar jeigu aš galėčiau uždirbti šiek tiek daugiau pinigų, arba persikelti
į kitą miestą, tada ir tiktai tada aš galutinai būčiau patenkintas ir
laimingas, ir tada aš pradėčiau daryti gera
kitiems. Aš aukočiau labdarai, kai tik turėčiau visko, ko man reikia."
Mes visi sakome: „Mano bosas mane liūdina, mano sesuo mane piktina, mano
žmona mane neramina, mano draugas verčia mane pavydėti..., bet jeigu jie
pasikeistų, tada man reikalai susitvarkytų. Jeigu mano vyras pasikeistų, aš
būčiau linksmesnis asmuo, bet tol, kol jis nesikeičia, aš to padaryti negaliu."
"Kad ir kokią žalą bepadarytų priešas priešui arba neapkenčiantis
savo aukai, nesveikai nukreiptas protas gali pridaryti žymiai daugiau
žalos." - Buda Šakjamunis, Dhammapada
Mes save žalojame. Tai nėra mano boso kaltė, kad aš esu apgailėtinas
darbe, tai yra mano reakcija į tai, kas sukuria mano kančią. Iš tikrųjų tai yra
karma. Jeigu kas nors mane kankina, tai yra mano atsakomybė pamatyti, kaip aš
priverčiu kitus kentėti tokiu pat būdu.
Konfucijus pasakė:
"Bergždžiai aš ieškojau žmogaus, sugebančio pamatyti savo defektus
ir iškelti kaltinimus sau."
Mes turime pradėti tyrinėti savo gyvenimą, savo protą, kad pamatytume,
kodėl mes esame tokioje situacijoje, kokioje esame. Ir ką mes, atsižvelgdami į
visa tai, darome?
Mūsų mąstymo, pojūčių ir veiksmų įpročiai yra sucentruoti į save. Niekas
iš mūsų neturi ne savanaudiškų įpročių. Ir iš tikrųjų tai yra ryški užuomina
mums, būdas apibrėžti, kada ir kur mes elgiamės subalansuotai arba ne. Mes
turime pradėti atpažinti, kada mes elgiamės ne savo valia, t.y., ieškodami
savęs patenkinimo, savojo "Aš” jausmo, savo prisirišimų, troškimų, norų,
taisyklių, reikalavimų, poreikių, svajonių ir aistrų. Kada mes susirūpinę tik
savęs „pamaitinimu" arba savo interesais, KĄ MES APVOGĖME, KAD TAI PADARYTUME?
Ką mes įskaudiname, siekdami pasitarnauti sau? Kokį nesubalansuotumą mes
sukuriame? Stebėkite pasaulio būseną, tą nesubalansuotumą iš kultūros į kultūrą
ir stebėkite tai savo mieste, savo šeimose... Yra gana akivaizdu, kad mūsų
pasaulio būsena yra pasekmė šito įprastinio susižavėjimo „pačiu savimi".
Kančios prasideda nuo to momento, kai mes veikiame iš savo valios. Taigi
mes pradėjome mokėti už savo veiksmus. Prieš tai mes buvome subalansuoti su
Įstatymu, su Kūrinija.
Yra būtina mums visiems prisiimti atsakomybę už savo gyvenimą. Už viską
savo gyvenime mes patys esame atsakingi, norime to ar ne, ir kuo anksčiau mes
tai suprantame, tuo anksčiau galime pradėti keisti dalykus. Tik suvokdami, kad
mes kuriame savo pačių gyvenimą, mes galime pradėti kurti jį geresnį.
Svajonės čia nepadeda; proto kontrolė, teigiamas galvojimas ir t.t., yra
niekis, palyginus su kažkuo, kas žino kaip elgtis pagal Įstatymą.
"Aš girdėjau ir suvokiau, jog abu, ir įkalinimas, ir išsigelbėjimas
yra randami savyje." - Acarangasutra
Karmos Įstatymas veikia jūsų gyvenime kiekvieną dieną, kiekvienu
momentu. Ir kiekvienu momentu kiekviename veiksme, kiekvienoje mintyje,
kiekviename pojūtyje mes kažką sukuriame.
Jeigu mes pastumsime objektą, jis nukris. Panašiai jeigu aš piktai
riktelsiu ant jūsų, tai turės nepaneigiamą jums efektą, netgi jeigu aš jums
jausiu pyktį, jūs tai pajusite. Ir jeigu aš piktai pagalvosiu apie jus, tai jus
palies. Bet pats svarbiausias dalykas yra tai, kad kiekvienas iš šitų etapų,
nuo ketinimo iki pajutimo, veiksmo, įtakoja mane žymiai galingiau negu jus. Tai
yra lyg mano pyktis būtų kardas be rankenos ir siekiant jus sužeisti, aš
susižeidžiu savo paties ranką.
Karma nebūtinai suveikia per įmanomai trumpiausią laiką, tai lyg mes
stovėtume prieš veidrodį, kurio atspindys gan smarkiai vėluoja. Stovim prieš
veidrodį ir šypsomės, atspindys irgi šypsosi, mes parodom liežuvį, o atspindys
šypsosi, tada mes iškreipiam veidą klaikioj grimasoj, o atspindys šypsosi. Mes
apsiraminam ir vėl nusišypsom ir staiga atspindys mums parodo liežuvį, o
neužilgo ir išvis klaikias grimasas rodo. Kas pamatęs grimasas sugebės išlikt
ramus ir toliau šypsotis? Ir kas labai svarbu, grimasos gali ateiti ir iš
praeitų mūsų gyvenimų.
Taigi, Karma, tai dėsnis. Visiems dėsniams būdingas atsikartojimo
kriterijus, t.y. dėsnis galioja visiems vienodai, nepriklausomai nuo to, žinome
ką nors apie tą dėsnį ar ne, gal tas dėsnis dar net nesuformuluotas, bet jis
vistiek veikia. Šis dėsnis neatsiejamai susietas su laiko sąvoka, kas reiškia,
kad negali būti pasekmės be anksčiau buvusios priežasties. Tai labai griežta
logiška seka. Tai reiškia tik tai, kad viskas (arba beveik viskas) vyksta
remiantis griežta logika.
Tai, kad mes elgiamės net ne retkarčiais, o gana dažnai, visiškai
nelogiškai, yra logiška išdava mūsų gyvuliškos Karmos. Gyvuliška Karma tai nėra
tiesioginis atpildas už tai, kad būdamas krokodilu suvalgiau antilopę, o tai,
kad iš to gyvenimo atsinešiau savybę priimti sprendimus nesąmoningai. Tai yra,
dažniausiai net nesusimąstau ką darysiu, darysiu kaip gausis, tuo labiau
nesusimąstau, kodėl aš taip darysiu. Ateina momentas, kai nieko nenoriu, tingiu
ir viskas. Gamtoj toks tingėjimas logiškai pateisinams, nes kas gi gautųsi, jei
liūtas netingėtų, o visą laiką darbuotųsi. Bet mes ne liūtai, išties turime ką
veikt, tačiau būsena, kai nesinori nieko nė vienam nesvetima. Tai ir yra
gyvuliška Karma, nes paveldima ne konkretika, o bendra tendencija.
Kitas labai svarbus Karmos momentas, kad Karma yra asmeninė. T.y. jeigu
aš šiuo metu kažką išgyvenu, tai yra sąlygota priežasties, kurią sukūriau aš
pats ir niekas kitas. Net jei atrodo, kad mano asmeninis išgyvenimas yra tik
maža dalelytė visuotinio išgyvenimo (pavyzdžiui karas, krizė, žemės
drebėjimas), tad lyg ir būtų logiška ieškoti kokio tai visuotinio kaltininko,
Karma vis tik nurodo, kad tai ką išgyvenu aš yra mano paties nuopelnas, tai ką
išgyvena aplinkiniai – tų aplinkinių kiekvieno asmeninis nuopelnas, o tai kad
mūsų išgyvenimas lyg ir „bendras" reiškia tik tai, kad mes anksčiau darėmė
panašius ar net vienodus veiksmus, kurie mus visus ir atvedė prie dabartinių
panašių išgyvenimų. Šis „asmeniškumo" kriterijus yra labai svarbus, nes
remiantis juo gan lengvai galima įrodyti, kad: 1 – Karmos negalima niekam perduoti ar iš ko nors kito gauti; 2 -
Savo gyvenimo taisykles kuriame mes patys; 3 – Nėra ir negali būti
absoliutaus blogio ar piktojo genijaus atsakingo už visas pasaulio nelaimes.
Visuotinai veikia
priežasties-pasekmės dėsnis, mūsų pasaulyje viskas vyksta logikos plokštumoje,
tad lyg ir teisinga būtų teigti, kad jei skauda, vadinasi pats kaltas. Afrikoje badas –
vadinasi patys prisidirbo. Kažkur karas – taigi patys kalti. Tau bloga? Na ir
kieno gi kaltė, jei ne tavo? Tad kam gailėti ir užjausti, kam bandyti padėti ir
pagelbėt, jei patys kalti, patys tokiu būdu atsako už savo pačių piktadarystes.
Viskas lyg ir logiška. Tačiau yra kažkas, kas aukščiau už logiką. Na ir kas,
kad patys kalti, palikim logiką logikai, ir pakilkim virš jos.
Taip yra todėl, jog viskas ką mes jaučiame, galvojame ir darome, yra
energija.
Panagrinėkite štai ką, vakarų pasaulio mokslas dabar žino, kad viskas ką
mes matome yra iliuzija, kadangi visko kilmė yra energija. Iš tikrųjų masė nėra
nei kieta, nei patvari. Visa masė tampa energija
ir visa energija tampa
mase. Tai buvo suprasta gerokai seniau, negu vakarų mokslininkai „atrado" tai;
žinoma, net ir dabar tai yra kažkas, ko nė vienas mūsų negali iš tikrųjų
suvokti.
Galutinis šios tiesos rezultatas yra toks - viskas visatoje yra
energija. Energija pasireiškia kaip vibracija ir yra charakterizuojama pastovia
transformacija ir pokyčiu. Niekas nėra sustingęs ir pastovus, viskas juda ir
keičiasi.
Mes patys patiriame pastovią transformaciją, nors tai ir ignoruojame.
Mūsų kūnai kiekvieną dieną stulbinančiai keičiasi, bet mes nesugebame to
pastebėti. Mūsų kūnai, mūsų protas, jausmai, mintys, svajonės, troškimai,
ketinimai ir norai, viskas yra energija. Mintis yra energija, meilės jausmas
yra energija.
Kur mes bebūtumėme šiuo momentu, nuolatos vyksta milžiniškas energijos
apsikeitimas. Visą laiką vyksta galingi atominiai procesai, tačiau mes neturime
galimybių jų pastebėti.
Kai kas nors kalba su jumis, jie siunčia jums energiją. Kai jūs ją
gaunate, jūsų psichikoje, prote įvyksta transformacija ir tikėtina, kad, jeigu
jūs esate dabartyje ir budrūs t.y., nesvajojate, vyksta transformacija jūsų
sąmonėje.
Panašiai kaip, kad jūs galvojate ir jaučiate, yra energijos, kurios
pasireiškia; visas šis energijų apsikeitimas yra sukūrimo ir sunaikinimo
procesas.
Transformacijoje yra gimimas ir yra mirtis.
Kada jūs galvojate, kai kas yra sukuriama, kada jūs jaučiate, kai kas
yra sukuriama.
Taigi karma nėra susijusi tik su fiziniais veiksmais, ji apima ištisą
gyvenimą nuo pirmojo momento iki paskutiniojo. Kiekviename momente kažkas yra
sukuriama. Ir kiekvienu momentu kažkas yra sunaikinama.
Tai nėra tik teorija ar idėja, tai nėra dogma ar tikėjimas. Tai yra
ĮSTATYMAS. JIS YRA. Ignoravimas neatleidžia jūsų nuo įstatymo, kaip ir
priešinimasis įstatymui. Jūs galite netikėti, kad vyriausybė teisi savo
įstatymais ir galite priešintis jiems, bet jeigu juos sulaužysite, tai jūs už
tai sumokėsite. Jūs galite prisiparkuoti draudžiamoje juostoje, bet jūs už tai
sumokėsite. Panašiai jūs galite sulaužyti Karmos Įstatymą, galite daryti tai,
ką norite, bet jūs už tai sumokėsite. Ir mokestis nėra malonus.
Taigi geriau yra pilnai suvokti Karmos Įstatymą.
Karmos Įstatymas yra
Pusiausvyros Įstatymas. Karmos Įstatymas stengiasi viską visatoje išlaikyti
pusiausvyroje. Štai ir viskas. Tai nėra bausmės ar keršto įstatymas. Jis nėra
negailestingas. Iš tikrųjų, kaip jūs vėliau pamatysite, jis yra giliai
užjaučiantis.
Ir svarbiausia, įstatymas nėra tam, kad „tave prigriebtų", įstatymas be
pasigailėjimo yra tironija. Kūrėjas nėra žiaurus ir neteisingas. Taip, kaip
jūsų veiksmai sukūrė pasekmes, taip jūs galite toliau elgtis priešingai,
sukurti kitas pasekmes ir panaikinti savo skolas. Jūs galite dirbti kartu su
Įstatymu, būti išvien su juo, būti harmonijoje.
Įstatymo Liūtas yra nugalimas svarstyklėmis.
"Jeigu norite atrišti mazgą, pirma turite suprasti, kaip jis buvo
surištas." - Budizmas, Surangama Sutra |