Šios
liūdnos, pasaką primenančios istorijos herojus – vargšas emigrantas iš
prieškario Latvijos – Edvardas Lidskalninis. Nepasižymėdamas įspūdingais
fiziniais duomenimis – ūgis 152 cm., svoris 45 kg – jis vienas pats, be
motorizuotos technikos ir mechanizmų, naudodamasis tik savos gamybos
įrankiais, pastatė pilį, kurią drąsiai galima lyginti su senovės
megalitiniais statiniais – Egipto piramidėmis, senovinėmis Peru
tvirtovėmis, Stounhendžu ir kt. Jo 28 m. statyta Koralų pilis – tai 40
hektarų išsidėstęs gyvenamosios, ūkinės ir dekoratyvinės paskirties
megalitinių statinių kompleksas, sveriantis 1100 tonų. Maža to, jo
kūriniai ir nedaugelio liudytojų pasakojimai yra užuomina duoda užuominą, kuria galima bandyti įminti kelių tūkstantmečių senumo Žemės civilizacijos mįslę.
Edvardas
Lidskalninis gimė 1887 m. Rygoje. 1912 m. jis pasipiršo šešiolikametei
Agnei Skafs, kurią seniai mylėjo. Juodu susižadėjo. 5 klasių
išsilavinimas, skurdžios santaupos ir padidintas jautrumas – viskas, kuo
galėjo pasigirti 26 m. skvarbaus žvilgsnio neužauga. Iki vestuvių likus
vos vienai dienai Agnė pareiškė netekėsianti už skurdžiaus ir dar
„senio". Netrukus ji ištekėjo už pasiturinčio gydytojo, kuriam vėliau
pagimdė tris vaikus. Skaudančia širdimi, be skatiko kišenėje (visi
pinigai išleisti bilietui) Edvardas iškeliavo kur akys mato. Trumpam
užtrukęs Vakarų Europoje, jis vėliau išskrido į Kanadą. Klajodamas
Edvardas susidomėjo mokslais, ypač astronomija ir Senovės Egipto
istorija. Silpnos sveikatos latviui gyvenimas už Atlanto nebuvo lengvas:
apie 10 m. Teksase, Kalifornijoje jis dirbo ir medkirčiu, ir galvijų
varovu, ir kontoros darbuotoju. Kažkur užsikrėtė džiova...
Užtat
dabar jis turėjo susikaupęs šiek tiek pinigų žemės sklypui įsigyti ir
1923 m. persikėlė į šiltąją Floridą, kurios klimatas buvo palankus jo
progresuojančiai ligai. Dabar jis galėjo įgyvendinti savo sumanymą, kurį
brandino tiek metų. Edvardas nusipirko nedidelį žemės sklypą Florida
Sityje. Tolesnius įvykius gaubia paslaptis.
Per ateinančius metus jis, nieko neįsileisdamas į savo teritoriją ir dirbdamas tik naktimis, iš koralinio smiltainio pastatė pasakų pilį, kurią pavadino Rock Gate Park („Uolos vartų parkas"). Paklaustas, kam ją stato, Edvardas atsakydavo, kad Sweet sixteen (Saldžiąjai šešiolikmetei).
Gal jis ją statė, tikėdamasis, kad Agnė kada nors pas jį sugrįš?
Žiūrint į jo kūrinius nejučiomis kyla asociacijos su megalitiniais
senovės civilizacijų statiniais: didžiuliai sklypą juosiančios sienos blokai sustatyti ir vienas su kitu puikiai sudurti be jokio cemento.
Į
pilį veda vieninteliai ant vertikalios ašies besisukantys vartai, kurie
taip puikiai subalansuoti, kad juos lengvu rankos stumtelėjimu gali
atidaryti net vaikas. Vartų aukštis maždaug 2 m, plotis – 2,3 m, storis –
52 cm, o svoris 9 t... Kai vartai uždaryti, tarpelis tarp sienų
– 0,5 cm. 1986 m., kai pilis jau turėjo muziejaus statusą, vartai
užstrigo. Konsultacijai buvo iškviesta grupė inžinierių. Vartams
išrinkti prireikė 6 vyrų ir 50 t keliamosios galios krano. Po jais
gulėjo subyrėjęs senas sunkvežimio guolis. Edas per visą durų aukštį be
jokių elektrinių instrumentų buvo išgręžęs beveik idealiai apvalią
kiaurymę, einančią griežtai per luito svorio centrą. Šiais laikais toks darbas neįmanomas be tikslios technikos ir instrumentų. Vartai buvo pilnai restauruoti, ašis, guoliai pakeisti, visos dalys suteptos ir 1986 m. liepos 23 d. šis neregėtas inžinerijos kūrinys vėl visus stebino savo gabaritais ir grakštumu. Devintonių
vartų paslaptis buvo nušviesta laikraščiuose, žurnaluose, aptariama per
televiziją. Inžinieriai bandė suprasti kaip jie vis dėlto buvo
pagaminti. Tačiau niekas taip nieko ir nesuprato.
Teritorijos viduje – keisti iš koralinio smiltainio ištašyti daugiatoniai
bokštai, stalai, pusės tonos foteliai, kuriuose sėdėdamas Edvardas
mėgdavo sutikti saulėtekį. Keistuolis kažkokiu nesuprantamu būdu,
nesinaudodamas jokia statybine technika, pajūryje iškirsdavo didžiulius
smiltainio luitus ir juos gabendavo į pilies teritoriją. Visus savo
instrumentus jis gaminosi iš senų automobilių laužo. Peršasi klausimas:
kaip jis tuos didžiulius blokus nusigabendavo ir užkeldavo į kelių metrų
aukštį?
Visų
smalsautojų bandymus prisiprašyti į svečius, Edvardas atremdavo savo
nemirkčiojančiu žvilgsniu, nuo kurio įsibrovėliai pasijusdavo nesmagiai.
Kartą kaimyniniai berniūkščiai, "pasiskolinę” iš tėvo galingą naktinio
matymo prietaisą, užsilipo ant stogo, kad naktį galėtų stebėti savo
keisto kaimyno darbą. Jų žodžiais, jie nuo jo vos nenukrito, pamatę,
kaip „didžiuliai luitai tarsi vandenilio pripildyti balionai plaukia
oru". Kita kaimynė garsiam Deivido Letermano televizijos šou, skirtam
Koralo piliai, pasakojo mačiusi kaip Edvardas dainavo... akmenims: „Jis,
uždėjęs ant jų rankas, skleidė pratisus garsus. Iš pradžių pagalvojau,
kad vaikinas kuoktelėjo."
1936
m. Lidskalninis nutarė iš Floridos Sičio išsikelti į Homstedą, esantį
už 16 km (dabartinę Koralų pilies vietą) ir „pasiimti" pilį su savimi.
Kaip teigia Coral Castle svetainė, "Niūrusis Edas" (taip kaimynai vadino latvį) norėjo išsaugoti savo privatumą,
nes tada buvo prasidėjusios diskusijos dėl tų vietų žemių panaudojimo
statyboms. Pagal kitą versiją jis norėjo persikelti į labiau
apgyvendintą vietovę po to, kai kartą naktį buvo žiauriai sumuštas
vietinių plėšikaujančių chuliganų. Persikėlimas užtruko 3 m.
Smiltainio luitams gabenti jis išsinuomavo galingą sunkvežimį su
vairuotoju. Nustebusiam vairuotojui sumokėjo iš anksto ir griežtai
uždraudė dalyvauti kraunant ir iškraunant blokus: šis turėjo paduoti
mašiną devintą ryto ir grįžti vidurdienį, kai luitai jau būdavo
sukrauti. Vairuotojas iš smalsumo klausinėdavo vietinių gyventojų, kur
savininkas gauna krovikų tokiam nežmoniškai sunkiam darbui. Šie,
suprantama, jam nieko negalėjo paaiškinti. Kartą šoferis, kažką
pamiršęs, po pusvalandžio grįžo ir apstulbęs sustingo: daugiatoniai blokai tvarkingai gulėjo kėbule. Lidskalninis ramiai stovėjo šalia.
Perkėlęs
pilį, Edvardas tęsė darbus iki pat savo mirties. Ir jis jau įsileisdavo
turistus, imdamas iš jų 10 centų mokestį. Šie noriai mokėdavo, kad
pasigrožėtų nuostabiais akmens kūriniais, kuriuos autorius
visuomet rodė neslėpdamas pasididžiavimo. Dauguma lankytojų Edvardo
klausdavo vis to paties: kaip jis vienas, be galingų keliamųjų mašinų ir
mechanizmų sugebėjo atgabenti, apdoroti ir užkelti didžiulius
smiltainio luitus. Tačiau Edvardas niekuomet neaiškindavo, kaip jis iš
tikrųjų statė pilį, tik lakoniškai atsakydavo: „Tai nesunku, jei žinai
kaip". Šiandien Edvardo Koralų pilis teisėtai laikoma vienu iš
šiuolaikinių „pasaulio stebuklu". 1984 m. JAV vyriausybės nutarimu ji
įtraukta į Nacionalinį istorinių vietų registrą. Kasmet joje apsilanko
iki 100 tūkst. turistų.
Savo
buveinę Edvardas pasistatė Pilies teritorijos kampe ir ją pavadino
Bokštu. Bendras Bokšto svoris apie 243 t, jo atskirų blokų – iki 9 t.
Visas pirmas Bokšto aukštas buvo skirtas dirbtuvėms, gyvenamosios
patalpos įrengtos antrajame. Įdomu, kad lankytojų į Bokštą Edvardas
niekuomet neįsileisdavo. Šalia bokšto jis iškasė šulinį, prie jo – paviljoną su vonia.
1951 m.
gruodyje pasijutęs blogai Lidskalninis iškabino lentelę "Išvažiavau į
ligoninę" ir autobusu nuvažiavo į Majamio ligoninę. Gydytojai nustatė,
kad Edvardui gerokai suprogresavęs skrandžio vėžys. Po 3 d. jis
ligoninėje mirė. Per visą savo gyvenimą Edvardas neturėjo nei moterų,
nei draugų. Jo darbo patalpoje buvo aptikti pusketvirto tūkstančio
dolerių ir kelios savadarbės brošiūros. Trijose iš jų padrikai išdėstyti
atradimai Žemės magnetizmo ir „Kosminės energijos" valdymo srityje. Ši
energija jam, neva, ir padėjo pastatyti pilį.
Po savininko mirties prasidėjo juridinės peripetijos, kol galiausiai Rock Gate Park buvo pervadintas į Coral Castle ir virto turistų atrakcionu. Nuo 1981 m. pilies savininkas – kompanija Coral Castle, Inc.
Visoje Pilies
teritorijoje gausu pribloškiamų statinių, gaminių ir skulptūrų iš
akmens. Yra didelis stalas, kurio forma atkartoja Floridos valstijos
kontūrus. Kitas stalas yra širdies formos ir sveria apie 2 t. Stalo centre Edas pasodino iksorą – metro aukščio krūmą su blizgančiais odiškais lapais.
Unikalus saulės laikrodis
stebina savo tikslumu. Juo galima nustatyti ne tik valandą ir minutes,
bet ir juostinį įvairių pasaulio vietų laiką. Šį laikrodį Edvardas
gamino 2 m.
Pilies puošmena – Marso ir Saturno (su žiedais) planetų skulptūros, sveriančios po 18 t. Kompozicijos „Islamo pusmėnulis" svoris – 23 t. Grakštus
fontano ansamblis, kuris ištašytas iš trijų smiltainio monolitų. Jį
Edas pavadino Mėnulio vardu. Kairėje esantis mėnulio ketvirtis vaizduoja
pirmąją mėnulio fazę – jaunatį,
dešinėje – ketvirtąją – delčią; jos abi sveria po 18 t. Trečioji
kompozicijos dalis simbolizuoja mėnulio pilnatį ir sveria 23 t. Į
fontaną Edvardas įleisdavo žuvų.
Koralas
labai porėtas, todėl Edvardui fontano vidų teko išcementuoti. Fontano
centre jis suformavo žvaigždės formos salą. Fontaną vandeniu
pripildydavo už jo esantis siurblys. Kairinėje ir dešininėje
kompozicijos dalyse išpjautos sėdynės.
Sunkiausias
iš apdorotų monolitų yra šiaurinėje sienos dalyje esantis 30 t svorio
ir 7 m aukščio „Teleskopas". Teleskopo viršuje esanti vamzdžio atkarpa
su „taikiniu" visuomet nusitaikiusi į Šiaurės žvaigždę.
Aukščiausias Pilies statinys –
12 m aukščio ir 28,5 t svorio „Obeliskas". Šį Obeliską Edui kažkokiu
būdu pavyko persivežti į naują vietą kartu su kitais Pilies kūriniais. Jo
paviršiuje jis išpjovė savo svarbiausias datas – gimimo, Pilies
statybos baigimo, Pilies perkėlimo į naują vietą. Obelisko viršuje
išpjauta Latvijos žvaigždė.
Vis dėlto kaip? Ar galėjo būti, kad meistras naudojo praeitos
civilizacijos įrankius? O gal jis pats buvo kitos civilizacijos atstovas,
atsikėlęs čia nugyventi žmogiško gyvenimo?
..Štai Edo torsinis
generatorius, esantis viename iš pilies kambarių, kuris paverstas Edo muziejuje. Jo
matmenys įspūdingi, ne mažiau nei 100 kilogramų. Kiek daug metalinių dalių
sudaro šią konstrukciją, dargi sulieti nemažu betono kiekiu, suformuoja kaip taurę.
Šone matosi kaip išmetimo vamzdis, sumūrytas kartu su taure į betoninį pagrindą.
Šiai
konstrukcijai buvo panaudotos atgyvenusios traktoriaus dalys, kurias pagal
aprašymus tempdavo iš šiukšlynų Edas. Čia matosi keturbriauniai varžtai,
ratlankio dalis. Viduje matosi metalinis pasukimo mechanizmas, pasukamas
rankenėle, o išoriniame perimetre matosi 24 metaliniai dygliai. Sudaryti
jie iš penkių dvigubų vertikalių elementų. 5х2х24= 240 nežinomų elementų.
Jei tai torsinis
generatorius, tai be pastovių magnetų neapsieisime. Žinant Edo meilę
magnetizmui (jis net parašė šia tema brošiurą "Magnetic Current” E.
Leedskalnin, Rock Gate, Homestead, Florida, USA, 1945). Taigi tai 240 juostinių
pastovių magnetų.
Jie tolygiai
paskirstyti korpuse ir užlieti betonu ir gautas magnetinis blokas prispaustas
tarp dviejų dantračių 8 varžtų pagalba. Visi 24 magnetai dygliai izoliuoti
vienas nuo kito. Išorinės jų dalys laisvai išlenda iš betoninės konstrukcijos,
o štai vidinės dalys... Vidinės dalys beveik prisiliečia viena prie kitos, sueina
aštriu kampu.
Šis torsinis
generatorius, sveriantis 100-150 kg., turi apšvitinti norimą akmenį būdamas
virš jo ar po juo, nes apšvitinimas iš šono atsimeta dėl būtinumo akmenį
perkelti vertikalia, torsinio generatoriaus ypatumas ir yra apšvinti daiktą per
ašį, šuo atveju taurės centrinę ašį.
Po akmeniu
aparato nepakiši, nes po juo irgi buvo tokia pat medžiaga iš kurios jis
išskaptuotas, tam reikia nemažai darbo. Taigi aparatas buvo talpinamas virš
akmens.
Tuo pačiu tai
buvo sukurtas ne tik torsinis generatorius bet ir skraidymo aparatas. Nes Edas
buvo žemo ūgio ir silpnų fizinių duomenų žmogus.
Viesulas – tai
energetinio lauko struktūra. Viesulas, kuris susikuria žiedinės magnetinėje
struktūros erdvėje, saviveikoje su Žemės magnetiniu lauku (pasirinkta
garmonika, iškiriama formavimo geometrijos, šiuo atveju vidinės aparato
taurės). Šis, viršaukšto dažnio viesulas
kaip tik ir pažadina tetraedrinę (merkabišką) akmens kristalinę
struktūrą. Štai ir "svorio praradimas”.
Toks, skraidymo
aparatų, su pastovių magnetų išdėstymu ratu, panaudojimas, nėra kažkas naujo.
Tai matosi ir iš majų piešinukų.
Vienintelis
dalykas, kuris paslėptas nuo stebėtojo akių – jonizacijos sistemos
konstrukcija. Tai - paprastas plieninis vamzdis, turintis išsivaduojamą vieną spiralinę
viją, paslėptą taurės betone. Šioje vijoje vamzdžio sienelė turi turėti išilginę
išpjovą, arba visa eile skylučių, atliktų plonu grąžtu. Kaip vienas iš variantų
gali būti, kad vietoj spiralinės vijos, vamzdis gali turėti kiaurymę su išėjimu
per žymiai plonesnio skersmens vamzdelį, kuris išeina pagrindo apačioje.
Jonizacijos sistema turėjo turėti išorinį šaltinį. Ir tuo šaltiniu
vienareikšmiškai galėjo būti tik litavimo lempa. Ją Edas aktyviai naudojo
strypų, naudojamų akmens saldymui, įkaitinimui. Apatinis vamzdžio galas ir yra
to šildytuvo įstatymo vieta. Keičiant litavimo lempos ugninio srauto stiprumą
pučiant, galima buvo keisti ir aparato jonizavimo laipsnį, tuo pačiu
reguliuojant skraidymo aparato pakėlimo jėgos dydį. Jonizuojančio srauto pokyčius
galima buvo atlikti ir dalinai uždengiant vamzdžio išėjimą viršuje, ten matosi
užsklanda.
Na o kaip
aparatas buvo valdomas pagal azimutą, tai yra skrenda išilgai? Tai vyksta dėl
asimetrinės, rankenėlės pasukamo mechanizmo, išdėstyto taurės viduje.
Kur pasukama ši rankenėlė, į tą pusę ir skrenda ore aparatas. Techninis
sprendimas – gana originalus ir tuo pačiu labai paprastas. Galintis nustebinti
bet kurį konstruktorių, nors vėlgi nėra naujas. Pastoviai tos rankenos Edui
sukti nereikėdavo, pakakdavo ją nustatyti norima krypti, o paskui krovinį
galima buvo reguliuoti ir pasukant jį rankomis, kabantį ore.
Kai aparatas
nuvyksta į vietą, akmens skaldyklas, jį reikėdavo pritvirtinti prie akmens,
kurį buvo norima pergabenti, per akmenį pradėdavo tekėti spinduliavimas iš
aparato, kas keitė jo kristalines struktūras, o tuo pačiu svorį žemės
atžvilgiu. Edui belikdavo tik "įkalbėti’ akmenį keliauti. Tai jis ir darydavo,
kaip yra aprašymuose ir liudijimuose. Nežinomi dainos žodžiai, kurių pradžioje
nežinojo ir pats Edas, bet galų gale bandymų keliu jis tai surado. Tai galėjo
būti ir vienas žodis, kartojamas dainuojamai. O gal tai buvo frazė ar kokia
nors malda? Nors iš esmės jos tekstas neturi reikšmės, svarbu tik skambesio
dažnis ir kartojimo tempas.
Na ir staiga
akmuo pakyla. Čia jau reikia nesnausti ir iš naujo reguliuotis lempos srautą,
aprūpinantį patogų transportavimui aukštį. Nesvarų kūną galima buvo apsukti
rankomis, aparato priekiu reikiama kryptimi ir pirmyn. Pradės aparatas po
truputį leistis, mes jam vėl naują dainą.
Kokiu būdu akmuo
praranda svorį? Koks akmens levitacijos mechanizmas?
Generatorius
skverbia į akmenį torsinio spinduliavimo srautą, kurį galima įsivaizduoti kaip
plonų cilindrinių siūlų "ryšulį”. Ir teguk kiekvienas toks siūlas praeina pro
kiekvieną akmens kristalinės gardelės mazgą. Mazgas tokiu būdu suaktyvinamas –
bet daugiau nieko, jokios levitacijos nevyksta. O kad ji atsirastų, reikalinga
kad visur prasiskverbiančio vienetiniai torsinio srauto siūlai "susidurtų”su
kliūtimi – tokiu atsispindinčiu paviršiumi, kuris būtinai randasi viename iš
tokių torsinių įrangų elementų – pačioje viesulinėje taurėje. Tokia kliūtis ir
susidaro akustinio rezonanso reiškinio pagalba. Dabar kiekvienas elementarus
srautas mazge pradeda radialiai-spiraliai "išsilieti” per tą atspindintį
paviršių ir kiekviename tokiame mazge susidaro savo mikroviesulas. Keičiasi ir
spinduliavimo konfigūracija: iš cilindrinio siūlo į mikroviesulus. Ir tas
mikroviesulas turi klasikinę terpę-vamzdį viduje ir "kojikę". Kaip pasekmė to,
įvyksta eterinės erdvės iškrypimas akmens viduje, o tai kaip žinoma, veda prie
eterinio spaudimo skirtumo suvokimo ir pakeliamosios jėgos atsiradimo.Visų
persiformavusių viesulų jėga sudedama, kas duoda viso akmeninio bloko svorio
praradimą.
Šiuolaikinėje
fizikoje aprašomas akustinio-elektroninio poveikio efektas. (AEP) – sąveika
akustinių bangų su pralaidumo elektronais puslaidininkiuose ir metaluose, kuri
atsiranda, "kaip poveikio į elektronus ir jonines gardeles savisusiderinančio
elektromagnetinio lauko, rezultatas, iššauktu jonų judėjimu. Išilginiam garsui
šis laukas turi elektrostatinį charakterį; esant skersiniam garsui, į
elektronus ir jonus veikia viesulinis elektrinis laukas”.
Nieko nėra naujo,
viskas jau buvo. Taip ir žmonija nesukuria kažko naujo, o tik atranda viską iš
naujo, kartas po karto, vienos civilizacijos, ar kitos. Todėl tai tik
pakartojimas Levitacijos efekto, kuris atsiranda, kai tarpusavyje veikia
torsinis ir skersinis akustinis-rezonansinis spinduliavimas į akmens ar metalo
kristalines struktūras, spinduliavimo dažniu harmoningai surištu su Žemės
magnetiniu lauku.
Iš kur pas Edą
atsirado tokios žinios? Kaip matosi iš jo gyvenimo aprašymų, jis ėjo nuo
padaryto aparato prie magnetinių reiškinių, o ne atvirkščiai. Edas tirdamas
magnetus pats bandė įsigilinti į reiškinio esmę.
Tas žinias
greičiausiai Edui kažkas perdavė. Nes jo teorinės žinios siekė pirmaklasių lygį
ir negalėjo įtakoti to reiškinio suradimui. Gal būt per palikimą, iš vieno
meistro kitam. Pastovūs magnetai skraidymo aparatuose, buvo taikomi ir
senovės ateivių civilizacijose.
Ar galima
pakartoti Edo aparato atkūrimą? Kodėl gi ne, nes tuo labiau pirmtakas guli
Floridoje, tame pačiame muziejuje.
Šiuolaikiniai " meistrai” padarytų jį
tikriausiai su distanciniu valdymu, o lituoklį pakeistų šildytuvu, veikiančiu
dujomis. Aišku atsirastų ir akustinė aparatūra, vietoj dainuojančio balso.
Žinoma, turi būti išlaikyti visi torsinio generatoriaus sukūrimo principai,
harmoningai aprūpintas visų jo mazgų darbas: formuotojo, rezonatoriaus,
jonizatoriaus ir nuotėkų. Ir aišku turi būti akustinė sistema, sukurianti
skersinius rezonansinius virpesius
Sėkmės... |