Pripratimas gyventi tarp
žmonių ir planetos svajonė
TAI, KĄ JŪS ŠIUO METU MATOTE IR GIRDITE, YRA TIK svajonė. Dabar jūs
svajojate. Svajojate, ir jūsų smegenys budrios. Svajoti yra svarbiausia proto
funkcija. Protas svajoja dvidešimt keturias valandas per parą. Jis svajoja, kai
smegenys budrios, ir svajoja, kai jos miega. Skirtumas tik toks: kai smegenys
budrios, egzistuoja materiali aplinka, ir mes reiškinius suvokiame tiesiogiai.
Kai užmiegame, aplinkos nėra, ir svajonė nuolat keičiasi.
Žmonės visą laiką svajoja. Dar prieš mums gimstant iki mūsų jie turėjo
didelę svajonę, kurią mes vadiname visuomenės svajone, arba planetos svajone.
Planetos svajonę sudaro bilijonai mažesnių asmeninių svajonių, kurios drauge
kuria šeimos, bendruomenės, miesto, šalies, galiausiai visos žmonijos svajonę.
Planetos svajonė apima visas visuomenės taisykles, įsitikinimus, įstatymus,
religijas, skirtingas kultūras, papročius, vyriausybes, mokyklas, visuomeninius
įvykius ir šventes.
Mes gimstame mokėdami svajoti.
Žmonės, gyveną iki mūsų, išmoko mus svajoti taip, kaip svajoja visuomenė.
Išorinė svajonė turi tiek daug taisyklių, kad, gimus vaikui, mes atkreipiame į
jas jo ar jos dėmesį ir aiškiname. Mama, tėtis, mokykla, religija moko mus
svajoti.
Dėmesys yra gebėjimas, kurį mes skiriame ir nukreipiame tik į tai, ką
norime suvokti. Vienu kartu galime suvokti milijonus dalykų, bet savo dėmesiu
pasirenkame tai, ką siekiame išsaugoti sąmonėje. Aplinkiniai suaugusieji lavino mūsų dėmesį ir diegė mums
žinias, nuolat jas kartodami. Taip įsisavinome viską, ką žinome.
Sutelkdami dėmesį perpratome visą tikrovę, visą svajonę. Išmokome, kaip
elgtis visuomenėje, kuo tikėti ir kuo netikėti, kas priimtina ir kas
nepriimtina, kas gerai ir kas blogai, kas gražu ir kas negražu, kas teisinga ir
kas neteisinga. Viskas čia jau buvo — visos žinios, taisyklės ir sąvokos, kaip
elgtis pasaulyje.
Mokykloje jūs sėdėjote mažuose suoluose ir klausėtės, ką sako
mokytojas. Bažnyčioje klausėte, ką kalba kunigas. Klausome mamos, tėčio,
brolių, seserų. Visi jie stengėsi atkreipti jūsų dėmesį.
Mes mokomės kreipti dėmesį ir į kitus žmones, taip pat reikalaujame
dėmesio sau, stačiai rungtyniaujame dėl jo. Vaikai varžosi dėl tėvų, mokytojų,
draugų dėmesio. „Pažiūrėkite į mane! Žiūrėkite, ką aš darau! Ei, aš čia!"
Dėmesio poreikis tampa labai svarbus iki pat suaugusiojo amžiaus.
Išorinė svajonė patraukia mūsų dėmesį ir moko, kuo tikėti. Pradedant
kalba, kuria šnekame. Kalba yra žmonių bendravimo ir susižinojimo priemonė.
Kiekvienos kalbos raidė, žodis — tai susitarimas. Kalbame apie knygos puslapį, ir žodis puslapis yra
mūsų sąvoka, kurią visi suprantame. Kai suprantame kodą, visas dėmesys ir
energija perduodama vieno asmens kitam.
Ne jūs pasirinkote anglų kalbą. Jūs nesirinkote religijos ir moralės
vertybių — jos egzistavo prieš jums gimstant. Mes niekada neturėjome galimybės
rinktis, kuo tikėti ir kuo netikėti. Niekada nesirenkame net menkiausio dalyko.
Nesirenkame net savo vardo.
Vaikystėje neturėjome galimybės rinktis tikėjimo, bet sutikome su ta
informacija, kuri buvo mums perduodama kaip planetos svajonė per kitus žmones.
Sutikdami kaupėme informaciją.
Išorinė svajonė gali patraukti mūsų dėmesį, bet jei mes nesutinkame —
nekaupiame tos informacijos. Tuo tarpu kai sutinkame ir patikime, tai vadiname
tikėjimu. Turėti tikėjimą — vadinasi, besąlygiškai tikėti.
Šito mes mokomės vaikystėje. Vaikai tiki viskuo, ką sako suaugusieji.
Mes tikime jais, ir mūsų įsitikinimai tokie stiprūs, kad jų sistema valdo viso
gyvenimo svajonę. Mes jų nesirinkome, galėjome net kovoti su jais, bet nebuvome
tokie stiprūs, kad juos įveiktume. Mes pasiduodame įsitikinimams ir
susiformuojame nuostatas.
Šį procesą aš vadinu pripratimu gyventi tarp žmonių, arba jaukinimu.
Per jį išmokstame gyventi ir svajoti. Žinios iš išorinės svajonės perduodamos į
vidinę, sukuriant visą įsitikinimų sistemą. Pirmiausia vaiką išmokome
pavadinimų: mama, tėtis, pienas, buteliukas. Diena iš dienos namuose,
mokykloje, bažnyčioje, per televiziją mums kalbama, kaip gyventi, kaip elgtis.
Išorinė svajonė moko mus, kaip tapti žmogumi. Mes suprantame sąvokas
„moteris" ir „vyras". Taip pat išmokstame vertinti. Vertiname save, kitus žmones, kaimynus.
Vaikai yra prijaukinti prie namų taip pat, kaip šuo, katė ar kitas
gyvūnas. Mokydami šunį, mes jį baudžiame ir apdovanojame. Mes auklėjame mylimą
savo vaiką taip pat, kaip auklėjame bet kurį naminį gyvūną — bausdami ir
apdovanodami. Mums sako „Tu esi geras berniukas" arba „Tu esi gera
mergaitė", kai mes elgiamės taip, kaip liepia mama ir tėtis. Jei elgiamės
priešingai — esame „bloga mergaitė" ar „blogas berniukas".
Kai nesilaikėme taisyklių, buvome nubausti, o kai laikėmės —
apdovanoti. Mus bausdavo daug kartų per dieną, taip pat daug sykių
apdovanodavo. Netrukus mes pradėjome bijoti, kad būsime nubausti arba negausime
apdovanojimo. Apdovanojimas — tai dėmesys iš tėvų ir kitų žmonių: brolių,
seserų, mokytojų, draugų. Greitai pajuntame poreikį atkreipti kitų asmenų
dėmesį, kad gautume apdovanojimą...
Būti apdovanotiems yra malonu, todėl mes toliau elgiamės taip, kaip
nori kiti žmonės, kad tik gautume atpildą. Bijodami būti nubausti arba
nesulaukti apdovanojimo, pradedame dėtis tuo, kuo nesame, kad tik įtiktume ir
būtume geri kitiems. Stengiamės įtikti mamai ir tėčiui, mokyklos mokytojams,
bažnyčiai — taigi pradedame vaidinti. Apsimetame tuo, kuo nesame, nes bijome
būti atmesti. Baimė būti atmestam perauga į baimę būti nepakankamai geram.
Galiausiai tampame kažkuo, kuo nesame. Tampame mamos, tėčio, visuomenės
įsitikinimų, religijos kopija.
Visi įprasti mūsų polinkiai jaukinimo procese dingsta. Kai pasiekiame
tokį amžių, kada mūsų protas pradeda suvokti, išmokstame žodį ne. Suaugusieji
draudžia: „Nedaryk to, nedaryk šito". Mes priešinamės: „Ne!"
Priešinamės, nes giname savo laisvę. Trokštame būti savimi, bet esame labai
maži, o suaugusieji dideli ir stiprūs. Po kurio laiko imame bijoti, nes žinome,
kad už bet kurį blogą, poelgį būsime nubausti.
Pripratimas prie aplinkinių toks stiprus, kad nuo tam tikro gyvenimo
laikotarpio mums nereikia žmogaus, kuris mus to mokytų. Nereikia mamos ar tėčio,
mokyklos ar bažnyčios, kurie mus jaukintų. Esame taip gerai išauklėti, kad
jaukinamės patys. Galime jaukintis pagal tą pačią įsitikinimų sistemą, kurią
mums įdiegė, pagal tą pačią bausmės ir apdovanojimo sistemą.
Mes baudžiame save, jeigu nepaisome savo įsitikinimų sistemos
taisyklių; mes apdovanojame save, kai esame „geras berniukas" ar „gera
mergaitė''.
Įsitikinimų sistema yra tarsi taisyklių knyga, kuri vadovauja mūsų
protui. Be abejonės, viskas, kas surašyta taisyklių knygoje, yra mūsų tiesa.
Šia knyga mes grindžiame savo sprendimus, net jei tie sprendimai prieštarauja
mūsų prigimčiai. Net tokios moralės taisyklės, kaip dešimt Dievo įsakymų, užprogramuojami
mumyse mus jaukinant. Viena po kitos šios nuostatos atsiranda taisyklių
knygoje, ir jos valdo mūsų svajonę.
Kažkas yra mūsų sąmonėje, kas sprendžia apie kiekvieną padarą ar
reiškinį, įskaitant orą, šunį, katę, — viską. Vidinis Teisėjas panaudoja
taisyklių knygą, kad galėtų spręsti apie viską, ką mes darome ir ko nedarome,
ką galvojame ir ko negalvojame, ką jaučiame ir ko nejaučiame. (Virgio
trigrašis: Atpažįstate? Mūsų Ego)
Viskas paklūsta šiam Teisėjui. Kiekvieną sykį, kai mūsų poelgis
prieštarauja taisyklių knygai, Teisėjas pasako, kad esame kalti ir privalome
būti nubausti. Mums turi būti gėda. Tai nutinka daug kartų per dieną, diena po
dienos, per visus mūsų gyvenimo metus.
Yra ir kita mūsų dalis, kuri patiria sprendimus ir yra vadinama Auka.
Auka prisiima kaltę ir gėdą. Ji sako: „Pasigailėkit manęs, aš nesu pakankamai
geras, protingas, gražus; aš nesu vertas meilės; pasigailėkit manęs".
Didysis Teisėjas sutinka ir taria: „Taip, tu nesi pakankamai geras". Tai
pagrįsta įsitikinimų sistema, kurių mes niekada nesirinkome. Tie įsitikinimai
tokie stiprūs, kad net po daugelio metų, kai susiduriame su naujomis sąvokomis
ir stengiamės patys spręsti, jie vis dar valdo mūsų gyvenimus. (Virgio
trigrašis: Atpažįstate? Mūsų stereotipai)
Viskas, kas prieštarauja taisyklių knygai, vers jus keistai jaustis
įvykių painiavoje. Tai vadinama baime. Jei sulaužote knygos taisykles,
atsiveria emocinės jūsų žaizdos. Jūsų reakcija — sukurti emocinį nuodą. Nes viskas, kas parašyta knygoje, turi būti
tiesa. Jei kas nors ima abejoti tuo, kuo jūs tikite, pasijuntate nesaugūs.
Netgi jei taisyklių knyga neteisinga, ji verčia jus jaustis saugiu.
Todėl mums reikia labai daug drąsos mesti iššūkį savo įsitikinimams. Nes: nors mes žinome, kad jų nepasirinkome,
taip pat tiesa, kad mes su jais sutikome. Ši nuostata tokia stipri, kad, net
suprasdami klydę, mes jaučiame priekaištą, kaltę ir gėdą, jei prieštaraujame
toms taisyklėms.
Lygiai taip, kaip vyriausybė turi laikytis įstatymų, pagal kuriuos
valdo visuomenės svajonę, mūsų įsitikinimų sistema yra taisyklių knyga, pagal
kurią valdoma asmeninė mūsų svajonė. Visos taisyklės egzistuoja mūsų sąmonėje,
mes jomis tikime, jomis viską grindžia ir vidinis mūsų Teisėjas. Teisėjas
paskelbia dekretą, o Auka prisiima kaltę ir bausmę. Bet kas sako, kad šioje
svajonėje egzistuoja teisingumas? Tikrasis teisingumas yra tada, kai už
kiekvieną klaidą mokama vieną kartą. Tikroji neteisybė yra tada, kai už
kiekvieną klaidą mokama daugiau nei sykį.
Kiek kartų mes mokame už vieną klaidą? Atsakymas — tūkstančius kartų.
Žmogus yra vienintelis gyvūnas žemėje, kuris moka tūkstančius sykių už tą pačią
klaidą. Kiti gyvūnai moka tik kartą už kiekvieną padarytą klaidą. Tik ne mes. Mes turime galingą
atmintį. Padarome klaidą, įrodome kaltę, save teisiame ir baudžiame. Jei
egzistuoja teisingumas, to pakanka; proceso kartoti nereikia. Tačiau kiekvieną sykį, prisiminę įvykį, vėl esame
kalti, vėl ir vėl save teisiame ir baudžiame. Jei turime žmoną ar vyrą, jie
taip pat mums primena mūsų klaidą, tada mes iš naujo galime save teisti ir
bausti. Iš naujo jaučiamės kalti. Ar tai teisinga?
Kiek kartų mes verčiame savo sutuoktinį, vaikus ar tėvus mokėti už tą
pačią klaidą? Kiekvieną sykį, prisiminę klaidą, kaltiname juos ir siunčiame
jiems visus emocinius nuodus, kuriuos jaučiame dėl neteisybės. Tada
vėl verčiame juos mokėti už tą pačią klaidą. Ar tai teisingumas?
Teisėjas mūsų sąmonėje klysta, nes neteisinga įsitikinimų sistema,
taisyklių knyga. Visa svajonė pagrįsta klaidinga taisykle. Devyniasdešimt penki
procentai mūsų įsitikinimų yra vien melas, ir mes kenčiame nes tikime tuo melu.
Planetos svajonėje normalu, kad žmonės kenčia, gyvena baimėje, patiria
emocines dramas. Išorinė svajonė nėra maloni svajonė. Tai smurto, baimės,
kovos, neteisybės svajonė. Asmeninė žmonių svajonė kitokia, bet pasauliniu
mastu tai paprastai košmaras. Jei pažvelgsime į žmonių visuomenę, pamatysime
vietą, kurioje labai sunku gyventi, nes ją valdo baimė. Visame pasaulyje stebime
žmonių kančias, pyktį, kerštą, žalingus įpročius, smurtą gatvėse ir baisią
neteisybę. Tai įvairiose pasaulio šalyse egzistuoja įvairiais lygiais, bet
baimė visur valdo išorinę svajonę. Jeigu palyginsime žmonių visuomenę ir
pragarą, apie kurį kalba visos pasaulio religijos, pamatysime, kad tai visiškai
tas pats. Religijos moko, kad pragaras yra bausmės, baimės, skausmo ir kančių
vieta, vieta, kur sudegi liepsnose. Liepsna įsiplieskia iš baimės keliamų
emocijų. Kai tik pajuntame pyktį, pavydą, neapykantą, mumyse užsidega ugnis.
Mes gyvename pragaro svajonėje.
Jeigu pragarą laikome sąmonės
būsena, tada pragaras mus supa iš visų pusių. (Virgio trigrašis:Minties
formos, kurias mes ir maitiname) Kiti
gali įspėti mus: jei nedarysime to, ką jie liepia daryti, eisime į pragarą.
Blogai! Mes jau esame pragare kartu su tais, kurie taip mums kalba. Nė vienas žmogus
negali pasiųsti kito į pragarą, nes mes jau ten. Kiti gali mus nuvaryti tik į
dar baisesnį pragarą. Tai tiesa. Bet tik jei mes leisime.
Kiekvienas žmogus puoselėja asmeninę savo svajonę. Kaip ir visuomeninę
svajonę, dažnai ją valdo baimė. Mes patys gyvendami išmokstame svajoti apie
pragarą. Tos pačios baimės kiekviename žmoguje pasireiškia kitaip, bet visi jaučiame pyktį,
pavydą, neapykantą ir kitas neigiamas emocijas. Asmeninė svajonė gali tapti ir
nesiliaujančiu košmaru, kur mes kenčiame ir gyvename nuolatinėje baimėje. Bet
nereikia svajoti apie košmarą. Galima džiaugtis malonia svajone.
Visa žmonija siekia tiesos, teisingumo, grožio. Mes nepaliaujame siekti
tiesos, nes tikime tik savo proto saugomu melu. Mes siekiame teisingumo, nes
mūsų įsitikinimų sistemoje jo nėra. Mes siekiame grožio, nes nesvarbu, ar
žmogus gražus. Mes netikime, kad žmogus turi grožio. Mes ieškome ir ieškome,
nors viskas jau yra mumyse. Nerasime jokios tiesos. Kad ir kur pasuksime
galvas, visur matysime vien tiesą. Bet laikydamiesi savo proto saugomų išminčių
ir įsitikinimų, tos tiesos nematysime.
Mes nematome tiesos, nes esame akli. Mus apakina visi klaidingi
įsitikinimai. Mes privalome būti teisūs ir priversti kitus klysti. Mes
pasitikime tuo, kuo tikime, ir mūsų įsitikinimai verčia mus kentėti. Tarsi gyventume rūke, kuris neleidžia matyti toliau
savo nosies. Mes gyvename rūke, kuris netgi nėra tikras. Tas rūkas —tai
svajonė, asmeninė jūsų gyvenimo svajonė, tikėjimas, savivoka, visos nuostatos
apie kitus, patį save, netgi apie Dievą.
Visas jūsų protas yra rūkas, kurį toltekai vadino mitote. Jūsų protas yra svajonė, kai tūkstančiai žmonių kalba vienu
metu ir niekas nieko nesupranta. Tai žmogaus proto būsena — didžioji mitote. Per tą didžiąją mitote jūs nematote, kas iš tiesų esate.
Indijoje ji vadinama mitote ma-ya.
Tai reiškia iliuziją. „Aš esu" yra asmenybės sąvoka. Mitote vadinama viskas, kuo jūs tikite
apie Save ir pasaulį, visos sąvokos ir jūsų proto programa. Mes negalime
matyti, kas iš tiesų esame; mes negalime matyti, kad nesame laisvi.
Būtent todėl žmonės priešinasi gyvenimui. Būti gyvam yra didžiausia
žmonių baimė. Mirtis nėra didžiausia baimė. Didžiausia baimė yra rizika būti
gyvam — rizika būti gyvam ir atskleisti, kas iš tikrųjų esame. Žmonės būtent
labiausiai bijo būti savimi. Mes išmokome gyventi savo gyvenimą, stengdamiesi
tenkinti kitų žmonių poreikius. Išmokome gyventi pagal kitų žmonių pažiūras,
nes bijome būti atmesti ar nepakankamai geri kitiems.
Prisijaukindami susikuriame tobulybės vaizdą, kad būtume pakankamai
geri. Susikuriame vaizdą, kaip privalome elgtis, kad būtume visiems priimtini.
Ypač stengiamės pamaloninti tuos, kurie mus myli, — mamą, tėtį, vyresnius brolius ir seses,
dvasininkus, mokytoją. Stengdamiesi būti jiems pakankamai geri, susikuriame
tobulybės vaizdą, bet jam netinkame. Mes sukuriame tą vaizdą, bet jis nėra tikras. Šia prasme mes niekada
nebūsime tobuli. Niekada!
Nebūdami tobuli, mes atmetame save. Savęs atmetimo laipsnis priklauso
nuo to, kaip veiksmingai suaugusieji žeidžia mūsų vientisumą. Kai jaukinimo
procesas baigiasi, tampa nesvarbu būti visiems pakankamai geram. Mes nesame
pakankamai geri sau, nes neprisitaikome prie savo tobulybės vaizdo. Mes
negalime sau atleisti, kad nesame tuo, kuo norime būti, arba tuo, kuo tikime,
kad turėtume būti. Mes negalime sau atleisti už tai, kad nesame tobuli.
Mes žinome, kad nesame tokie, kokie tikime turį būti, todėl jaučiamės
neteisingi, nusivylę ir nesąžiningi. Bandome pasislėpti ir apsimetame tuo, kuo
nesame. Pasijuntame netikri, nenuoširdūs, užsidedame kaukes ir pasislepiame nuo
kitų. Mes bijome, kad kiti pastebės, jog esame ne tie, kuo dedamės. Kitus
vertiname pagal savo tobulybės vaizdą, ir natūralu, kad jie apvilia mūsų
lūkesčius.
Mes negerbiame savęs, kad pamalonintume kitus. Mes netgi darome fizinę
žalą savo kūnui, kad kiti mus pripažintų. Paaugliai vartoja narkotikus, kad jų
neatmestų kiti paaugliai. Jie nesupranta, kad problema ta, jog jie nepripažįsta
savęs. Jie atmeta save, nes nėra tokie, kokiais dedasi. Jie nori elgtis tam
tikru būdu, bet nesielgia, dėl to jaučia gėdą ir kaltę. Žmonės nepaliauja baudę
save už tai, kad nėra tokie, kokie tiki turį būti. Jie greitai įsižeidžia ir
priverčia kitus juos įžeisti.
Bet niekas mūsų taip neužgauna, kaip mes užgauname patys save. Tai
daryti mus verčia Teisėjas, Auka ir įsitikinimų sistema. Žinoma, sutinkame
žmonių, sakančių, kad juos įžeidė vyras arba žmona, motina arba tėvas, bet
aišku, jog mes save žeidžiame daug skaudžiau. Blogiausiai mes vertiname save.
Jei mes suklystame žmonių akivaizdoje, stengiamės neigti ir slėpti klaidą. Bet
kai tik liekame vieni, Teisėjas tampa labai stiprus, kaltė labai didelė, o
patys jaučiamės tokie kvaili, tokie blogi, tokie negarbingi.
Per visą gyvenimą niekas neplūdo jūsų taip, kaip jūs plūdote patys
save. Save koneveikiate tiek, kiek leidžiate jus koneveikti kitiems. Jei kitas
asmuo jus užgaulioja daugiau nei jūs patys save, greičiausiai nuo jo pasitrauksite. Bet jei kitas asmuo jus
užgauna mažiau nei jūs patys save, tikriausiai ir toliau su juo bendrausite ir
be galo kęsite įžeidinėjimus.
Jei save koneveikiate labai
smarkiai, galite netgi leisti kitiems jus mušti, žeminti, elgtis su savimi kaip
su menkysta. Kodėl? Nes, laikydamiesi savo įsitikinimų sistemos, jūs sakote:
„Aš to nusipelniau. Šis žmogus daro man malonę, būdamas su manimi. Aš
nevertas meilės ir pagarbos. Aš nepakankamai geras".
Mums būdingas poreikis būti kitų pripažintiems ir mylimiems, bet mes
negalime pripažinti ir mylėti savęs. Juo labiau mes mylime save, juo mažiau
save žeminsime. Mes plūstame save, nes nepripažįstame. Mes nepripažįstame savęs, nes turime susikūrę
tobulybės paveikslą ir niekada jo nepasiekiame. Tobulybės paveikslas ir yra
savęs atmetimo priežastis. Būtent dėl to mes nepripažįstame savęs tokių, kokie
esame, ir nepripažįstame kitų tokių, kokie jie yra.
NAUJOS SVAJONĖS PRELIUDIJA
Tūkstančius kartų jūs susitarėte su savimi, kitais žmonėmis, su savo
gyvenimo svajone, su Dievu, su visuomene, su tėvais, su sutuoktiniu, su
vaikais. Tačiau patys svarbiausi yra susitarimai su savimi. Susitardami su
savimi, jūs pasakote sau, kas esate, ką jaučiate, kuo tikite ir kaip privalote
elgtis. Rezultatas — jūsų asmenybė. Susitardamas su savimi, jūs sakote: „Toks
aš esu.Tuo aš tikiu. Kai ką aš galiu daryti, kai ko negaliu. Tokia tikrovė.
Tai fantazija; tai įmanoma, tai neįmanoma". Vienas susitarimas nėra
problema, bet yra daug susitarimų, kurie verčia mus kentėti, pralaimėti. Jei
norite gyventi džiaugsmingą ir visavertį gyvenimą, privalote turėti drąsos
laužyti tas nuostatas, kurios pagrįstos baime ir reikalauja jūsų jėgos. Iš
baimės kilusios nuostatos reikalauja milžiniškos energijos. Tačiau tos, kurios
kilusios iš meilės, padeda mums kaupti energiją ir netgi jos prideda.
Kiekvienas mūsų gimsta, turėdamas tam tikrą kiekį asmeninės jėgos,
kurią pailsėję kiekvieną dieną atgaiviname. Deja, visą asmeninę savo jėgą
išeikvojame šioms nuostatoms susidaryti ir vėliau išsaugoti. Tam iššvaistoma asmeninė mūsų jėga. Rezultatas — mes
jaučiamės bejėgiai. Mes tik turime pakankamai energijos kasdien išgyventi, nes
daugiausia jos išeina laikantis nuostatų, būtinų planetos svajonei pasiekti.
Kaip galime pakeisti visą savo gyvenimo svajonę, kai nesame pajėgūs pakeisti
netgi menkiausios nuostatos?
Jei sugebame matyti, kad
nuostatos valdo mūsų gyvenimą, ir mums nepatinka mūsų gyvenimo svajonė, turime
jas pakeisti. Pagaliau esame pasirengę pakeisti nuostatas. Yra keturios
išmintys, padedančios mums sulaužyti tas nuostatas, kurios kyla iš baimės ir
sekina mūsų energiją.
Kiekvieną sykį, sulaužius nuostatą, visa jai panaudota jėga grįžta
jums. Jei jūs naudojatės keturiomis išmintimis, jos suteiks jums pakankamai
asmeninės energijos visai senų nuostatų sistemai pakeisti.
Norint priimti keturias išmintis, reikia labai stiprios valios. Bet jei
galite jų laikydamiesi pradėti gyvenimą, jūsų laukia nepaprastas gyvenimo
virsmas. Tiesiog jums prieš akis išnyks pragaro drama. Užuot gyvenę ir svajoję
apie pragarą, susikursite naują — rojaus — svajonę
|