Kiekvienas iš mūsų
savo gelmėje jau mokame būti laimingi. Viskas, ko mums reikia, - tai prisiminti
šią būseną, paliesti ją. Jeigu žmogus yra laimingas, džiugus, jeigu jis yra
netgi mylintis – tai yra normali būsena – ta, kurią mes atsinešame į šitą
gyvenimą. Jeigu to nėra, tai mes kažkur tai nusimušėme.
Richardas Davidsonas atliko
eksperimentą. Esminė sąlyga buvo, kad meditavimo praktikos
patirtis būtų ne trumpesnė nei 10 000 valandų. Kai kurių vienuolių patirtis
siekė ir 50 000 valandų. Richardas paprašė atlikti kai kurias meditacijos
praktikas, o pats stebėjo, kas vyksta smegenyse, su magnetinio rezonanso
tomografu bei elektrokardiografu.
Jie padarė tris atradimus.
Pirmasis - smegenų neuroplastiškumas. Kitaip tariant, mūsų smegenys gali
keistis ir persitvarkyti gyvenimo procese, mūsų veikiamos. Anksčiau buvo
manoma, kad dėl kai kurių psichikos sutrikimų atsakingos tam tikros smegenų
sritys ir to neįmanoma pakeisti, bet dabar mokslininkai suprato, kad meditacija
leidžia pertvarkyti smegenis fiziniu lygiu. Mūsų smegenys turi neribotas
galimybes keistis.
Antrasis atradimas: meditacija, kitaip nei
vaistai, leidžia eistis visiškai atsikratyti daugybės psichikos sutrikimų -
būtent dėl smegenų neuroplastiškumo. Vis dėlto veikti reikia palaipsniui ir iš
pradžių verta derinti vaistus ir meditaciją - nedaryti staigių judesių
Ir trečias atradimas: meditacija
labai gerai veikia mūsų fizinį kūną, imuninę sistemą, gebėjimą koncentruotis
ties sudėtingomis užduotimis nepatiriant streso.
Davidsono eksperimente
dalyvavo ir koledžų studentai, neturintys jokio meditacijos patyrimo.
Profesorius paprašė jų medituoti kasdien, po valandą, aštuonias savaites.
Paskui pažiūrėjo, kaip pasikeitė pozityvus jų smegenų aktyvumas: jis padidėjo
10-15 procent. Pagrindinis meditacijos tikslas – sutelkti dėmesį į
save ir galiausiai „nuraminti" savo mintis. Pažengusieji jau žino, kad
medituoti gali bet kur ir bet kada, jie gali pasiekti vidinę ramybę, nesvarbu,
kas vyksta aplink. Taip pat jie suvokia, kad be didelių pastangų gali
kontroliuoti savo emocijas, pavyzdžiui, pykčio protrūkius. Jei ir jūs norite
pasiekti šių rezultatų, pirmiausia turite išmokti sutramdyti savo mintis ir
kontroliuoti kvėpavimą.
Meditacija - ne technika ir ne protu ar pastangomis
sukeliama pasekmė, o labai subalansuotas fizinis–dvasinis, energinis reiškinys,
būsena. Dažniausiai žmonės sumaišo būseną ir techniką, todėl, dėl
nesąmoningumo, dažniausiai lieka tik technika. Pradedančiam gali atrodyti, kad
užtenka stengtis, atsisėsti tam tikra poza, kalbėti maldos ar mantros žodžius
ir meditacija įvyks. Bet tai virsta tik poza, vaidinimu ar vidine kova.
Mums trūksta atsipalaidavimo. Bet tai
nėra dirbtinis atsipalaidavimas, jo negali pasiekti pastangomis. Nėra taip, kad
stengsiuosi ir atsipalaiduosiu. Jeigu stengiesi
atsipalaiduoti, tai sukuria įtampą. Ką daugelis žmonių ir daro. Tam
tikras nervingumas, tam tikras vidinis stresas atsitinka kaip pasekmė. Nes
pastangos neveda į atsipalaidavimą.
Prievarta, kontrolė ar
pasipriešinimas proto veiklai, daro jį dar aktyvesniu. Jūs negalite jo apraminti,
jei galvojate: "Aš turiu nuraminti savo mintis”. Jeigu jūs seksite sąmonės
tikslą, pastebėsite, kad po trumpų ramybės periodų, dažniausiai ateinančios
mintys susijusios su neišspręstomis fizinėmis ir emocinėmis problemomis. Ir
labai greitai, vietoje meditacijos jūs aptiksite, kad fantazuojate apie visus
galimus scenarijus, kurie galėtų iškilti.
Meditacija yra bemintė, be galo
subalansuota dvasinė būsena, beturinės sąmonės būsena. Atsitikus meditacijai
vyksta gyvas egzistencinis procesas, transformacija, sielos ir viso žmogaus
transformacija. Kaip augant sėklai, be tokios transformacijos, sėkla negali
tapti medžiu. Taip siela be jos negali
pabusti, tapti dieviško okeano dalimi, pačiu okeanu.
Meditacija – tai švarus suvokimas.
Tikroji meditacija vyksta tada, kai protas ramus ir tylus, bet dėmesingas. Jis
mato mintį, bet jos nekontroliuoja. Meditacija reikalauja daugiau nei paprasto
atsipalaidavimo, koncentracijos ir suvokimo be pasirinkimų. Paprastai, tokia
būsena pasiekiama, tik po ilgų savojo "aš” tyrinėjimų. Tai apima galimybę
pilnai sekti kiekvieną minties ir jausmo niuansą, priklausomai nuo jų
atsiradimo.
Švarus suvokimas pasiekiamas tada,
kai jūs laisvai išreiškiate mintis ir emocijas, priklausomai nuo jų atsiradimo,
bet tuo pat metu, sugebate suprasti ir laisvos erdvės suvokimą, tai kas būtina.
Tai reiškia: Jeigu jūs jaučiate kančią, jūs pilnai ją išreiškiate, vietoje to,
kad slopinti. Tai ne visada lengva, ypatingai šiuolaikinėje visuomenėje.
Meditacija - sielos augimo būdas. Nesvarbu informacija, o
svarbu – transformacija. Nesvarbu, kiek mes žinome apie augimą; svarbu, ar
augame. Nesvarbu, kad kompiuteryje, savo smegenų biokompiuteryje nešiojamės
visus šventraščius ir šventųjų gyvenimų aprašymus. Svarbu, ar siela pabudus,
dvasinga, meditatyvi.
Sėklos augimas visuomet ateina iš
vidaus, iš sėklos vientisumo, o meditacija ir sielos augimas – iš sielos vidaus
ir sielos vientisumo. Vientisas ir reiškia sveikas. Žmonės paprastai kalba apie
kūno sveikumą, o čia turime omenyje individo vientisumą nuo kūno iki sielos,
Dievišką vientisumą.
Susidvejinimo požymis yra piktosios
dvasios ar velnio ir kovos prieš jį sukūrimas. Meditacija yra tarsi buvimas
anapus dievo ir velnio, anapus pykčio ir meilės, kūno ir dvasios, minuso ir
pliuso darnus sujungimas.
Sėkla nesąmoningai krinta į dirvą
žemyn ir iš ten pradeda skleistis, o siela sąmoningai kyla aukštyn į dvasią ir
skleidžiasi iš ten. Meditacija – būdas atsiskyrusiai, ego lukšte užsidariusiai
sielai grįžti į dvasią, visumą, į Dieviškumą. Tai individui suteikia vidinę
palaimą ir laisvę, kuri nedingsta su mirtimi, o veda anapus jos.
Šiandiena, daugumai žmonių,
nereikalinga būti vienuoliu ir tai netgi nerekomenduojama. Mums reikia pilnai
ištirti gyvenimą visuose jo aspektuose. Netgi jeigu jūs pasiekiate pilną
suvokimą 5 minutes per dieną, tai sėkmingai sekate prašviesėjimo keliu.
Normali žmogaus būsena, kai žmogaus
protas, kūnas ir siela yra visiškai atsipalaidavę ir jungiasi panašiai, kaip
medis su dirva ir su dangumi. Tuomet per žmogų pradeda tekėti natūrali vitalinė
energija. Ir ne tik vitalinė. Vitalinė,
seksualinė, kundalini – trys bazinės energijos, kurios yra juntamos. Ir
tas tekėjimas yra tarsi orientacija, orientyras, kaip reikėtų elgtis. Vitalinė
energija veikia ir valo, užpildo, mus
vitalizuoja panašiai, kaip vanduo upę, vanduo dugną ir krantus, kurie tampa
upe, kai jais pradeda tekėti vanduo.
Medituojantys pradeda justi kūną,
duoda jam tik tai, ko reikia ir tada kūnas tiesiog neužsiteršia. O jeigu
truputį ir užsiteršia, tai yra išsivaloma tekant vitalinei energijai. Žinoma,
valosi ir geriant vandenį, geriant kitus skysčius, valgant tą maistą, kuris
tinka mūsų kūnui.
Dauguma žmonių, kadangi jie nesielgia
gyvenime iš vidaus, tai save pameta, iškrypsta. Kai pameti save, tuomet ieškai
pakaitalo. Tuomet jautiesi negerai, tuomet jauti įvairias įtampas, įvairius
norus ir tuomet pradedi lakstyti. Pradedi ieškoti, kas čia galėtų užpildyti
tai, ką mes pametėme. Faktiškai –
niekas. Žmogus gali taip lakstyti nuo gimimo iki mirties. Jis arba ras vėl, ką
pametė, save, arba jis ir mirs pametęs save po šito gyvenimo ir kitą gyvenimą
vėl gims panašus.
Mes dar prieš gimimą pradedame
kabintis į embrioną, vėliau į vaisių,
dar vėliau gimus kabinamės į kūną, tėvus, gyvenimą. Taip esybė darbo, tikėjimų
dėka susitraukiame iki kūno. Visiškai pametame savo vidų, vidinį šaltinį ir
pamirštame, iš kur ir ko mes čia atėję. Turint vidinio inteligentiškumo, tai
vieną dieną suprantame, kad mums nereikia kabintis į kitus, nes viską, iš ko
ateina turtai, įvairios gebos, laimė, džiaugsmas, meilė, jau turime savo
viduje. Ši įžvalgos būsena ir yra meditacija.
Sėklai nereikia kabintis į tą medį,
nuo kurio ji nukrito. Sėklai reikia ieškoti naujos vietos, kur ji galėtų augti.
Žinoma, sėkla negali judėti. Bet siela gali judėti, gali keisti vietą ir, jeigu
ji yra supratinga, ji nesikabina į tėvus. Ji ieško savo vietos, kurioje
natūraliai, per harmoniją su kūnu galėtų susijungti su pasauliu.
Kai mes pradedame mokytis ne tik
susitraukti, protauti, dėti pastangas, bet ir būti natūralūs, atsipalaiduoti ir
justi dvasios tekėjimą, vitališkumo tekėjimą per mūsų kūną – viskas pradeda
stotis į vietas, mes meditatyvėjame.
Jeigu to nėra – kažkur esam save
pametę. Galbūt įkritome į kokį nors tikėjimą ir susitraukėme. Labai retai rasit
šventyklą, kad jums pasakytų – atsipalaiduokit. Dažniausiai pasakys –
susikaupkite, dabar yra susikaupimo metas. Bet tai yra nenatūralu. Tai nėra
tikra. Susikaupęs negali būti ramus, negali būti atsipalaidavęs, negali būti
tyloje, negali būti širdyje. Tik visiškai atsipalaidavus... Ir kas
nuostabiausia, tame atsipalaidavime yra daug daugiau darnos, daug daugiau
gyvybės, daug daugiau pusiausvyros. Todėl, kad tuomet siela susijungia su kūnu,
ypač, jeigu mes nekeliame tikslo, o esam savimi. Nes, kai esame savimi, jokio
kito didingesnio tikslo kelti nereikia. Tikslai reikalingi tik, kai žmogus
pameta save.
Matomoje Visatoje esame aukščiausioje
pozicijoje. Žmogus yra aukščiausia būtybė. Ir kai jis mato, kad jis yra
aukščiausioje pozicijoje, jam nereikia aukštesnių tikslų kelti, kaip tik nuo
materijos judėti vidun į sielą, kad siela pabustų. Ir kartu su sveikumu, su
džiaugsmu, su laime ir su meile keliauti vidun.
Pradėjus medituoti, toks klausimas,
kaip sveikata, beveik nekyla. Žinoma, daliai žmonių pradžioje yra problemų, ir
jie metus, dvejus, septynerius, gal kai kada ir daugiau metų vis tiktai
rūpinasi ir žiūri savo sveikatos. Jeigu žmogus yra truputį ligotesnis, dėl
kažkokių nors priežasčių, tuomet meditacijoje galima skirti dėmesio sveikatai.
Todėl, kad dėmesys natūraliai krypsta ten, kur nukreipiame, o tuo pačiu ir
energija.
Meditacijoje tiesiog atsitraukiame
nuo kūno ir kiekvieną kartą po meditacijos susitinkame su kūnu naujai.
Kiekvieną kartą, kai mes atsitraukiame nuo kūno ir po to su juo susijungiame,
dvasinė energija teka kaip nuo kalnų vanduo – nuo nieko nepriklauso, į nieką
nesiderina. Tikra meditacija, yra judėjimas tik į savo vidų. Nereikia derintis
į nieką kitą – nei į Krišną, nei į Jėzų, nei į Ošo, nei į Krišnamurti, nei į
Gurdžijevą – į nieką, tik į savo vidų. Kaip kiekviena upė leidžiasi nuo kalnų
savo trasa, taip ir kiekvienas medituojantis juda vidun ir išorėn savo keliu,
savo unikaliu būdu, kuris yra sukurtas per milijonus gyvenimų ir milijonus
metų.
Kundalini energija ir giliu
atsipalaidavimu džiaugiasi tik meditatoriai. O galėtų džiaugtis visi.
Žmoguje teka trys bazinės energijos
rūšys. Pati giliausia yra kundalini energija. Pasaulyje rasite labai nedaug
žmonių, kurie junta tą energiją. Ta energija yra visiškai laisva ir tik tuomet,
kai žmogus yra labai atsipalaidavęs ir gali viską paleisti, tuomet ta energija
kyla ir ji teka labai aktyviai. Reikia tik atsipalaiduoti, leisti jai tekėti,
nusiderinti, palaikyti. Taip, kaip mobiliame telefone teka elektra, taip mumyse
teka kundalini. Ji teka kanalu, mūsų stuburo viduje. Tai yra juntama. Tiesiog
galima atsipalaiduoti ir ta energija pradeda virpinti kūną. Jeigu tiktai mes
tai leidžiame.
Ji neteka, jeigu mes nesame jautrūs.
Faktiškai tikintis žmogus negali justi tos energijos. Todėl, kad jis įsikabina
į ką nors, į kokį nors šventąjį arba ganytoją ir save pameta. Tos energijos
nejusime, jeigu ką nors represuojame, jeigu ką nors apmeluojame, jeigu ką nors
vogsime. Tos energijos nejusime, jeigu eisime su įsakymais. Jeigu žiūrėsim, kur
yra mūsų natūrali prigimtis, iš kur energija teka, kokiu mes keliu einame, visa
tai atsiveria viduje.
Tai pajusti, patirti gali kiekvienas
pradėjęs medituoti. Gerai, jei yra į ką derintis. Taip, kaip mokantis muzikos,
mokantis šokio, mokantis virti ir mokantis daugelį kitų dalykų – reikia, kad
būtų, į ką derintis. Atrasti savyje panašią energiją. Bet tuo metu teks keisti
gyvenimą – iš nelaimingo į laimingesnį, iš nelabai sveiko į sveikesnį, iš
nelabai džiugaus į džiugesnį.
Tai, kas tikra, yra labai sunku
užgožti, užmušti. Medituojantys yra nepaprastoje darnoje su gamta, su lietum,
su medžiais, su žole, su žeme, su siela, su vidumi. Jis yra skirtingose vietose
išsiplėtęs ir tai duoda jam tas kokybes – malonumą ir džiaugsmą, sveikatą.
Jeigu žmogus per daug protauja ir negali atsitraukti nuo proto, tai
pirmiausiai jis įsitempia ir kūnas nebus laidus, jis pradės terštis. Įvairios
žolelės, specifinis maistas, badavimas gali šiek tiek padėti tuo metu. Bet
jeigu žmogus moka atsitraukti ir tiesiog pasirenka būti savimi, tai, galima
sakyti, bus paskutinis pasirinkimas - būti laimingam, būti kūrybiškam, būti
tuo, kuris dalijasi savo atradimais. Pavyzdžiui, kad valgyti skanų maistą,
kuris patinka, nereikalingas pasirinkimas. Jeigu esate alkanas, kramtymas
valgant nėra darbas. Nereikia rinktis kramtyti ar ne – tai tiesiog malonu.
Medituojantys ne mėsėdžiai. Jie
nevalgo savo evoliucijos proprotėvių. Jie valgo tik tai, kas nebėga iš
ištiestos rankos.
Medituotojas dažnai nevalgo mėsos net
dėl kelių priežasčių. Viena priežastis yra ta, ką jaučia: suvalgius mėsos – iš
karto teršiasi kūnas. Tai yra, taip aiškiai juntama, kad negalima kažkaip tą
įžvalgą atmesti, yra nemalonu. Kita vertus, valgant mėsą daug sunkiau būti
labai jautriu. Mėsa užteršia kūną ir jis yra ne toks jautrus, negu nevalgant
mėsos. Trečias dalykas, medituojantis mato, kaip mūsų kūnas evoliucionavo.
Galima sakyti, kad žinduoliai yra mūsų protėviai, mūsų šaknys. Valgyti savo
protėvius nėra humaniška. Kai pjauna kiaulę, vištą, išsiskiria nuodai –
organizmas ginasi – po to,tie nuodai papuola į mūsų organizmą... Juntame tą
visą grandinę ir tai ne tik teršia fizinį kūną, bet teršia ir astralinį,
mentalinį kūną ir tas yra juntama. Tai juntant, mėsos valgymas natūraliai
atkrinta.
Privalumų yra dar daugiau. Kraujo
hemoglobino lygis yra geras, nevalgant mėsos. O kai gydytojai pamato vegetarą,
paprastai sako, kad jeigu žmogus nevalgo mėsos, tai hemoglobinas ir kiti kraujo
parametrai bus žemesni. Meditatorius vienas iš tų, kurie savo gyvenimu
patvirtina, kad taip nėra. Ir gydytoja sako: „Ai, dabar mes jau tais mitais
nesekam, netikime. Mes dabar žinom, kad mėsos valgymas tiesiogiai nėra susijęs
su kraujo kokybe. Jeigu žmogus junta, kad jam mėsa nereikalinga, tai jis gali
nevalgyti ir visi jo parametrai yra geri."
Geresni kraujo parametrai ir širdies
vožtuvai geriau funkcionuoja. Tada gydytoja sako – tą gyvenimo stilių prašom
tęsti toliau. Tai reiškia medituoti ir meditaciją taikyti gyvenime.
Pabandykit atsiverti taip, kad
klausytumėtės ne protu, o kad galėtų jumis judėti energija, tekėti per jus iš
jūsų vidaus iki jūsų kūno, tekėtų iš
jūsų kūno. Ta energija, kuri yra mūsų kūne, suvalgius maisto, ji
transformuojasi, nes tokia negali
patekti vidun, ji yra per daug grubi. Bet jeigu mes atsipalaiduojame ir mūsų
dėmesys yra visaapimantis, liečia visas mūsų ląsteles, visus mūsų organus... ta
energija transformuojasi ir juda vidun. Tuomet prasideda darnos kūrimas. Darnos
kūrimas, kuris atneša visus kitus dalykus, tarp jų ir sveikatą.
Meditacija atveria vidinę pusę,
medicina atveria išorinę pusę. Bet šiuo metu, medicina yra neigiama. Tai
reiškia, gydytojui reikia iš tikrųjų ne sveikų žmonių, o ligotų, reikia ligų.
Jeigu jūs nesirgsite, kam ta medicina. Tai, matyt, dabar būtų laikas ir
medicinai keistis – rūpintis sveikumu, o ne ligom, ne gydyti ligas, o kurti
sveikatą.
Medituojantys, rūpinasi sveikumu ir
beveik nesinaudoja medicina, todėl, kad sveikumas savaime ateina į mūsų kūną.
Kiekvienas individas turi pirmą,
pagrindinę gebą. Pirma pagrindinė geba yra susitraukti, antra – atsitraukti, atsipalaiduoti. Tai
reiškia, prasideda pulsacija. (Gyvybės Svyruoklė) Su ta pulsacija prasideda ir
kvėpavimas. Porą pirštų žemiau bambos yra mūsų centras. Per kvėpavimą –
energija iš vidaus, dvasinė energija persiduoda į kūną, iš kūno energija
persiduoda vidun. Ir jeigu mes galim intensyviai, giliai arba, pagaliau labai
ramiai kvėpuoti, prasideda transformacija.
Jeigu žmogus yra atsipalaidavęs, iš
vidaus paleidęs įtampas. sielą traukia susitraukti iki kūno, taip, kaip ir
perkąsti riešutą. Taip, kaip išspausti citriną. Ir sielą traukia labai
atsipalaiduoti, viską paleisti ir pagaliau pabūti visiškoje laisvėje, kurioje
gimsta meilė.
Taigi, per meditaciją kvėpuojasi
labai lengvai, giliai įkvėpiant ir iškvepiant. Ir kai mes kvėpuojam, sakysim,
per paruošiamąją meditacijos fazę, tai labai energizuoja kūną, antra vertus,
labai padeda išvalyti kūną.
Darbe mes prirenkam daug įtampų.
Jeigu tiesiog praeiname pro įsitempusį žmogų, tai dalis jo įtampų pereina į mus
ir mes paskui tas įtampas turime atpalaiduoti. Tai yra panašiai kaip ir, jeigu
mes esame švarūs, nusiprausę ir dirbam darbą, mes vistiek truputį išsitepam.
Tas išsitepimas yra ne tik fizinis, bet ir mentalinis. Tai yra, mes
išsitempiam, nes energija, jeigu mes esam atviri, – teka į mus ir iš mūsų. Tai
natūralu. O intensyvesnis ir gilesnis kvėpavimas, labai padeda išvalyti,
energizuoti, užpildyti kūną ir valyti. Bet kūnas absoliučiai neišsivalys, jeigu
mes neatpalaiduosim proto ir kūno iš vidaus. Kūno atpalaidavimo yra per mažai.
Tai yra tik pirmas laipsnis. Jeigu neatpalaiduosim proto, kūnas neišsivalys ir
jokios žolelės beveik nepadės. Kūnas seka protą, kaip vaikas – tėvus.
Meditacijoj nereikia įsakinėti
„nemeluoti", nes tai suprantama per patirtį. Jeigu sumeluoji, iš karto
atsiranda vidinė įtampa. Ir mes tą įtampą juntam, norim ją atpalaiduoti, ji
nemaloni, slegianti.
Tarp dviejų mylimųjų netekės subtili
energija, jeigu jie vienas kitam nors truputį sumeluos. Jeigu tarp dviejų
artimų žmonių yra melo, tarp jų energija iš karto silpsta, ypač nustoja tekėti
subtili energija. Ir tas yra juntama.
Jeigu tėvai yra jautrūs ir niekad
nemeluoja vaikams, į vaikus teka nuostabi meilės energija, vaikai ją junta ir
jie tėvams nemeluos. Todėl, kad kai jie sumeluoja, iš karto junta – kažkas
nustoja tekėti. Jie ateina ir sako: „Aš ten, mamyte arba tėveli, sumelavau" atsiveria, ir energija vėl pradeda tekėti.
Jeigu tėvai yra mylintys, ir yra
nesvarbu, ar tėvai, ar įtėviai, svarbiausia, kad būtų mylintys, tai vaikai
atsivers. Jeigu tėvai nemyli, tai bus geriau mylintys įtėviai. Bet įtėviai tada
neturi kurti jokių lūkesčių dėl ateities, nes bet koks lūkestis yra mintis
kuri nutraukia meilės tekėjimą.
Medituojantis pažįsta tikrą meilę,
besąlygišką meilę, besąlygišką laisvę. Tuomet teka pati nuostabiausia,
labiausiai įkvepianti energija, kurios mums trūksta, kurios mes ieškom, kuri
yra pamesta, jeigu tik mes pametam save ir įlendam į kažkokias mintis.
Medituojantis neturi nė vieno
įsakymo. Todėl, kad jų nereikia. Visa Visata taip funkcionuoja ir medituojantys
tą mato. Visata evoliucionuoja, funkcionuoja, ir kūnas evoliucionuoja be jokių
įsakymų. Viskas juda nuostabiausiu būdu. Tiktai mes, save pametę, kuriame
įvairiausius planus, įsakymus ir visa tai sugadinam.
Meditacija yra būdas grįžti į
natūralų savo kelią, prigimtį. Dabar... Yra įvairios blogybės, kurios atsitinka,
kai žmogus pameta save. Pametus save... paplitęs alkoholizmas. Kai žmogus
pameta save, jis turi daug įtampų ir nori atsipalaiduoti, jis geria. Jeigu
pradedi medituoti ir būti savimi, alkoholis tiesiog atkrinta, jo nereikia.
Gyvūnai atsipalaiduoja ir be taurės. Jie nekelia vyno taurės, kaip politikai
per rinkimus ar kunigai per mišias.
Jei esi natūralus, jei pradedi rasti
save, alkoholis tiesiog natūraliai pradeda atkristi. Jauti, kad tai
nereikalinga. Dar daugiau, dėl alkoholio mažėja vidinis tekėjimas, kadangi
alkoholis suardo kūno proto darną. Alkoholis nekuria darnos viduje. Jeigu
viduje yra betvarkė ir yra vidinės įtampos, tai žinoma, išgėrus įtampos šiek
tiek sumažėja. Įtampa sumažėja tarp proto ir kūno, tarp sielos ir proto taip
pat. Todėl, kad mes nustojam jausti protą ir kūną, tuomet galim viduje
atsipalaiduoti. Bet nuo tokio atsipalaidavimo ilgai gerai nesijaučiame, po
išgėrimo yra pagirios, darna neatsistato.
Dėl savo atvirumo medituojantis
negali prievartauti kito. Todėl, kad jis jaučia kitą, jaučia kito skausmą ir
nuo to skausmo nėra kaip pabėgti. Tada galima sukurti tikėjimą, įvairias mintis
ir atsiskirti, bet vistiek šitame arba kitame gyvenime teks jas atpalaiduoti,
kitaip mes neatsipalaiduosime. Tą žino gilesni meditatoriai: "kam man kurti
sienas toje vietoje, kurias reikės vis tiek paleisti, nuversti ir kurios yra
našta”. Nuo to momento, kai statai sieną tarp savęs ir kito ir iš kito ko
nors reikalauji, pradedi jausti įtampą ir sunkumą, energijos mažėjimą. Tarp
medituojančių visur teka energija.
Mūsų minčių atspindys kūne yra
raukšlės. Medituojantys paprastai nedaro plastinių operacijų, nes plastinė
operacija pakeičia tiktai išorę. Medituojantys mato, kaip teka energija.
Medituojantis niekada neis pas moterį, kuri yra graži, bet netaki. Todėl, kad
netekės energija per ją. Daug žmonių – moterų, vyrų – daro operacijas ir
nesijaučia gerai, todėl, kad energijos, dėl operacijos, nepradeda tekėti. Kaip
ir televizoriaus vaizdo kokybė beveik nepriklauso nuo televizoriaus grožio.
Kartais operacija gali būti gerai, jeigu veidas tikrai yra kažkoks defektuotas
ir ji atstato tam tikrą balansą. Dėl to žmogus gali jaustis geriau, dėl to gali
pradėti tekėti vitalinė energija.
Bet, bendru atveju, reikia gerai
pasižiūrėti iš vidaus, iš gilios įžvalgos ir tik tuomet operuoti, kai esi
tikras, kad energija tekės. Kitaip, operaciją padarai – dar mažiau teka
energija, ta vieta dar labiau subjaurėja.
Neteisimas - vienas iš meditacijos
raktų, vienas iš tiesos raktų, vienas iš reikšmingiausių raktų norint sugrįžti
namo, į sielą. Neteisimas reikalingas pereiti per protą, pereiti nuo paties
paviršiaus – kūno, anapus kūno, o vėliau ir anapus proto. Teisimas yra
galvojimo rūšis. Neteisimas yra anapus galvojimo. Tai požymis, pagal kurį jūs
galite orientuotis pasaulyje tuo metu, kai esate prote ir negalite nuo jo
atitrūkti. Teisimą, vertinimą arba galvojimą galite pastebėti.
Inteligentiškesni žmonės gali mažiau vertinti, šiek tiek mažiau galvoti, šiek
tiek būti tyloje, taikoje, ramybėje.
Dauguma žmonių nemato, kad vertina,
teisia, galvoja. Kai kurie mano, jog galvojimas yra didelio išsivystymo
požymis. Išsivystymas būtų tai - kai žmogus gali vertinti ir nevertinti,
gali galvoti ir negalvoti, gali teisti ir neteisti. Bet jeigu žmogus negali
nevertinti, negali negalvoti ir neteisti, – tai jau liga, iškrypimas.
Toks galvojimas ir vertinimas – nenurimstantis proto virpėjimas –
primena Parkinsono ligą, kai žmogus negali sulaikyti virpančių rankų ar galvos.
Ligonius galima suprasti, jei jie gydosi, ieško išeities, bet jei jie vaidina
auką ar prašo aukos ir nesiaiškina ligos priežasties, bei jos nešalina, tai jau
– veidmainystė ir psichinė ar net dvasinė liga, infekcija.
Reikalingas balansas, sugebėjimas
galvoti ir negalvoti, teisti ir neteisti. Galvojimas, jei galvojama remiantis
faktais ar tiesa, yra geriau nei vertinimas ar teisimas. Galvojant galima
sumodeliuoti daug dalykų, nedarant ilgo ar net sunkaus fizinio darbo.
Vertinimas ar teisimas visuomet vyksta pagal modelį, dogmą, moralę, tikėjimą,
doktriną, tradiciją, taisykles. Vilko tikėjimas ir teismas netinka zuikiui ir
atvirkščiai, o musulmono teisimas ir teismas netiks krikščioniui ar tiesiog
žmogui.
Tarp teisimo ir teismo nėra didelio
skirtumo, nors teisime labiau pasireiškia buitinis lygmuo. Tačiau
inkviziciniame teisime ir teisme jie susijungia ir tampa iškrypusiu protavimu,
psichine liga. Tai natūralu, nes aklai tikintis aklai seka tikėjimu, o
tikėjimas niekada nebūna šviesus, sąmoningas.
Jei būtų kitaip, tai tikėjimas prilygtų pažinimui, tiesai.
Giliausia prasme egzistencija gamtoje
neteisia, o vienodai palaiko šviesą ir tamsą, pliusą ir minusą, zuikį ir vilką,
tačiau gyvas liks tas, kuris vitališkesnis, per kurį lengviau ir daugiau teka
vitalinės energijos, kurio vitalinė varža mažesnė. Panašiai kaip ir technikoje.
Žmogus pirks tą elektros ar benzininį variklį, kuris greičiau įsibėgėja ir
naudoja mažiau elektros ar cheminės energijos tam pačiam darbui atlikti.
Elektros energija yra negyva vitalinė energija, o vitalinė energija yra gyva
elektros energija. Panašiai kaip rąstas yra negyvas kamienas, o kamienas yra
gyvas rąstas. Nutukęs ar persiėdęs zuikis nepabėgs, o nutukęs ar persiėdęs
vilkas nepavys. Pažiūrėkite, kaip teka vitalinė energija per bėgantį gyvūną.
Nuostabus įspūdis.
Egzistencija besąlygiškai palaiko vitališkumą,
energijos tekėjimą ir ypač sąmoningumą. Tai absoliutus dėsnis, galiojantis nuo
atomo iki žmogaus. Teisiant, užblokuojamas vitališkumas, energija, jos
tekėjimas ir žmogus bus silpnesnis, pasyvesnis, nelaimingesnis, ligotesnis,
sunkesnis. Teisimas užblokuoja totalumą, vientisumą, sveikumą. Teisiantis
žmogus bus sunkesnis, įsitempęs, jam neužteks energijos liudijimui, sielos
skrydžiui. Teisiančio žmogaus dvasinė ir fizinė pusės ne susijungia, o
atsiskiria. Teisimas yra lyg krosniakaištis degančioje krosnyje ar čadra
veidui; nevertinimas ir neteisimas – lyg rasa žolei ar šviesa želmeniui.
Bet jeigu žmogus yra gyvas, jo
energija pati traukia. Ar jūs eisit prie gražios statulos ar prie vidutiniškos
moters arba vyro? Visi ieškos gyvybės. Jeigu moteris yra graži, bet ja neteka
energija, tai ji netraukia. Kaip žemė traukia kūnus – gravitacija, taip ir
vitalinė energija, analogiškai, traukia kitą, jeigu mes esam takūs. Todėl
reikėtų jausti ir rūpintis tuo takumu.
Galim matyti ar žmogus yra laisvas,
ar ne, pasižiūrėjus į veidą, jo laikyseną, rankas. Daug žmonių nėra takūs...
Jūs galit pabandyti pakelti rankas.
Žiūrint į žmogų iš karto matosi...
Žiūri – ir matosi, žmogus prote ar širdyje, ar jis yra takus. Kai du žmonės
vienas kitam patinka, tai reiškia, kad tarp jų teka vitalinė energija, teka
meilė. Meilė yra jau labai subtili, labai kokybiška vitalinė energija.
Medituojantis junta kūną, junta
apetitą ir jis nustato, randa optimumą, kad per daug valgant blogiau jautiesi.
Per mažai valgant – irgi blogai. Visuomet randi kiekį ir ką valgyti, kad gerai
jaustumeisi. Meditujantis paprastai nebūna nutukęs, todėl, kad jis junta kūną,
yra labai jautrus.
Daug žmonių jaučiasi sunkiai, nes yra
labai įsikabinę į kūną, labai įsikabinę į protą. Meditacijoje atsitraukiame nuo
kūno ir minčių, juos liudijame, stebime,
kaip žemę ir debesis.
Paleidus protą ir mintis, jautrumas
padidėja, nuo kokio tūkstančio iki kokio milijono kartų. Tai yra, meditatyvus
žmogus gali nusiderint į žmogų, kuris yra sakysim Maskvoje, Niujorke, kosminiame
laive ir tik nusiderinant padidinti jautrumą. Tas nusiderinimas yra įmanomas
tuomet, kai mes nesame prote. Ypač, kai mes nesame tikėjime. Todėl, kad
tikėjimas, tai reiškia, kad nėra gebos atsitraukti. Kai mes galim galvoti, mes
galim galvoti vienaip arba kitaip. Kai žmogus tiki, jis jau negali pakeisti
tikėjimo. Todėl medituojantis žmogus yra daug jautresnis ir dėl to daug
nelaimių tiesiog jis išvengia. Išvengia todėl, kad jis mato nelaimę. Jeigu
žiūrėti laike, tai pamatoma daug anksčiau.
Meditacijoje du tampa vienu, nes
nelieka skiriančių minčių, nuostatų. Tai širdžių ir sielų šokis.
Dauguma žmonių nemato, su kuo sueina
į tarpusavio santykius. Jeigu žmonės atitinka vienas kitą tik fiziniam kūne,
tai reiškia, jiems bus kartu poroje gerai vienerius metus. Jeigu jų ir
vitaliniai kūnai atitinka – reiškia, bus gerai dvejus metus. Jeigu astraliniai
– trejus metus. Kad atitiktų ir mentaliniai kūnai, kad jie galėtų gyventi
galbūt visą gyvenimą, tai jie turi matyti ir vienas kito mentalinius kūnus. Nė
karto nepabandžius iš karto rasti žmogų labai sunku. Tai yra natūralu,
panašiai, kaip ir persodinti augalą. Ne visuomet iš karto mes pataikom
pasodinti augalą į tinkamą dirvą, ne visuomet jie susiderina.
Meditacija sugrąžina mums tam tikrą
balansą, darną. Ir tuo pat metu pradeda atkritinėti daug visokiausių neigiamų
dalykų.
Esant žmogui darniam, kai juo teka
kundalini energija, tai kanalas į vidų, aukštyn yra atviras. Bet, kadangi
dauguma žmonių yra, sakysim, krikštijami – tai jie susitraukia,
išsiderina. Jiems yra duodamas tam tikras siauras modelis ir po to jis
jau negali atsipalaiduoti. Todėl daugelyje žmonių tas vertikalus kanalas yra
užblokuotas.
Kundalini energija yra nesuplėšyta,
neperskelta, neoponentiška, nėra pliuso–minuso, o yra vientisa. Ji gali
kilti aukštyn, panašiai kaip šviesa, kaip fotonas. Ji nėra duali, kaip pliusas
ir minusas, kaip elektronas ir protonas. Už tai ji lengviausiai gali kilti, bet
taip nėra. Taip būtų, jeigu jums nesakytų ką daryti, nieko nedraustų nuo pat
kūdikystės, o tiktai sakytų, kur ir ką dar geriau galima padaryti, kad ta
energija tekėtų laisviau.
Meditacinės įžvalgos yra tūkstančius
kartų tikslesnės ir humaniškesnės nei proto ir vaizduotės išvados, ar tikėjimų
įsakymai. Kita vertus, medituojantis labai jautriai junta energijas ir jis mato
naujus sprendimus savo darbe...
Pradžioje, kai mes nustojam galvoti
ir pradedam medituoti, yra truputį sudėtingiau. Kaip pakeitus darbą į naują
labiau patinkantį. Bet vėliau, kai mes pramokstam naudotis savo matymu, mūsų
sprendimai yra labai jautrūs, labai tikslūs. Tuomet ir
kasdieniniame darbe sekasi daug geriau negu, kad naudojantis protu.
Meditacija sudaro galimybę gyventi ne
tik laimingiau, bet ir daug turtingiau. Mūsų gyvenimas turi keistis, mes turime
būti pasiruošę šiek tiek keistis.
Meditacija yra tikriau negu
galvojimas, tikriau negu mintis, nes mintis yra siena, o meditacija yra
vienovė. Mintyje nėra nieko tikro, ją galit pakeisti, paleisti.
Kas yra alzhaimerizmas arba
parkinsonizmas. Parkinsonizmas –kai kratosi žmogaus rankos. Tai reiškia, kad
žmogus yra užslopinęs energijas, o jos vis tiek prasiveržia, jos vis tiek teka.
Mes nesugebam visiškai jų užslopinti, jos vis tiek teka. Jeigu mes galėtume
atsipalaiduoti ir leisti energijai laisvai tekėti, rankos nustotų virpėti.
Alzhaimerystė yra, kai mes padarom betvarkę prote. Mes užmirštam, ką kuo
laikėm, sukuriam įvairiausius savo minčių labirintus, įvairias uždangas,
įsitikinimus.
Meditacija - metodas atsitraukti,
rasti darną ir nuo to, ligos pradeda nykti panašiai, kaip laikantis higienos.
Medituodami mes pradedam naudoti proto higieną. Atsakymai meditacijoje išteka
iš pačios sąmonės, tuštumos. Tai daug subtiliau nei mikro-, nano- ar net
piko-pasaulis.
Meditacija neauga taip greitai, kad
šiandien pasodinai, rytoj vaisius valgai. Paprastai meditacijos vaisiai ateina
po kelerių metų, kai kada greičiau. Jeigu pasodinat uogas, tai valgot šiemet,
jeigu medį – tai po kelerių metų. Panašiai yra su meditacija. Protą
transformuojame lengviau, greičiau, kūną truputį lėčiau. Bet vaisiai anksčiau ar vėliau ateina ir jie yra daug
nuostabesni, nei iš paties gražiausio ir skaniausio sodo.
"Įsivaizduokite,
kad jūsų gyvenimas teka mažame kambaryje su uždarytu langu, kuris yra toks
purvinas, jog vargiai praleidžia šviesą. Tikriausiai manytumėt, jog pasaulis -
niūroka vieta, pilna keistų formų padarų, kurie eidami pro jūsų kambarį
uždengia langą baugiais šešėliais. Tačiau, įsivaizduokime, kartą šliūkštelėjote
į langą vandens ir nutrynėte jį šluoste arba rankove. Dalies purvo neliko, ir
pro stiklą prasiskverbė šviesos spindulys. Pasidarė smalsu - patrynėte
stipriau, ir kambary dar pašviesėjo. "Gal pasaulis ne toks jau tamsus, -
ėmėte galvoti, - galbūt tai dėl lango." Jūs vėl semiate vandenį ir valote
langą tol, kol stiklas tampa švarus. Dabar šviesa lengvai liejasi vidun, ir jūs
pirmąkart suvokiate, jog visi tie šešėliai, kurie jus baugino, - tokie pat
žmonės kaip ir jūs. Jūs norite išeiti į lauką ir tiesiog būti su jais. Tiesą
sakant, jūs nieko nepakeitėte. Pasaulis, šviesa ir žmonės buvo ten visada..."
(Iš knygos "The Buddha, the Brain
and the Science of Happiness: A Practical Guide for Transforming Your Life).
|