Šiuolaikinis materializmas atima iš žmonių poreikį jaustis atsakingais.
Tą patį daro ir religija. Išmokom tikėti, kad išorinis pasaulis tikroviškesnis
už vidinį, tačiau galbūt tai, kas dedasi viduje , kuria išorę? Fizinė realybė
tikra, tačiau pradeda egzistuoti tik tada, kai susiduria su kokia nors kita
fizinės realybės dalimi. Anksčiau mokslininkams materija buvo tas galutinis
nenusakomas nekintamas dalykas. Bet iš tikro materija visiškai netvirta. Atomuose
ir molekulėse elementarios detalės užpildo nedidelę erdvės dalį – visa kita
vakuumas. Tos dalelės tai atsiranda, tai pranyksta. Netgi branduolys, kuris iš
pirmo žvilgsnio atrodo tankus, taip pat kartais išnyksta ir vėl atsiranda kaip
ir elektronai. Teisingiau apie visą šią materiją būtų pasakyti, kad ji labiau
panaši į mintį – koncentruotą informacijos bitą. Daiktai sudaryti ne iš kitų
daiktų, o iš idėjų, sąvokų, informacijos. Kai nežiūrite primena bangą,
galimybių bangą, kai žiūrite – tai patirties dalelės. Dalelė, kurią
įsivaizduojam esant tvirtą iš tikro egzistuoja superpozicijoje. Tai išplitusi
banga. Esanti keliose vietose vienu metu. Tuo metu kai ją pamatome ji užima
kurią nors vietą iš galimų padėčių. Kvantų teorijoje dalelė tuo pačiu metu gali
būti keliose vietose. Pasaulis tai potencialūs tikrovės lopinėliai, kol viena
iš jų pasirenkame. Tad vienu metu galime patirti daugelį galimybių ir tada
realizuotis vienoje iš jų. Pagrindiniai fizikos dėsniai negali paaiškinti
skirtumo tarp praeities ir dabarties. Pavyzdžiui, pagrindinių fizikos dėsnių
požiūriu neaišku, kodėl mes galime atsiminti praeitį, bet neturime tokios pat
galimybės pažinti ateitį. Arba kodėl darydami ką nors dabartyje galime paveikti
ateitį, tačiau ne praeitį? Kad laike judame į priekį tėra mūsų potyris. Pagal
kvantinę teoriją laike galima judėti ir atgal.
Nustatyta, kad įsivaizduojant daiktą, suaktyvinamos tos pačios smegenų
sritys, kaip ir jį matant. Vadinasi tikrasis matymas vyksta smegenyse ir joms
nėra skirtumo, nes suaktyvinami tie patys nerviniai tinklai. Tad kas yra
tikrovė? Akys yra tarsi vaizdo kamera fiksuojanti viską, kas dedasi aplinkui,
visa ši informacija perduodama smegenims. Per sekundę smegenys apdoroja 400
milijardų bitų informacijos, tačiau įsisąmoninam vos 2000 ir tai tik apie mūsų
aplinką, kūną, ir laiką. Taigi tikrovė atsitinka visą laiką. Smegenys
informaciją gauna, tik mes jos neintegruojame dėl atmetimo ir vertinimo filtrų.
Matome tik tuos dalykus, kurie mums atrodo įmanomi, lyginant su vaizdiniais iš
praeities. Tikrovę kuriam mes. Užuot manę, kad daiktai yra mūsų kūrinys, esame
įpratę, kad viskas aplink mus jau savaime yra daiktas, egzistuojantis be mūsų
indėlio, mūsų pasirinkimo. Turime pripažinti, kad mus supantis pasaulis tėra
galimi sąmonės judesiai. Ir kiekviename žingsny aš renkuos, kuriuos jų paversti
potyriais. Tad užuot galvoję apie daiktus, turėtumėm galvoti apie galimybes.
Visada yra ir bus pasirinkimas kokį
gyvenimo tikslą rinktis. Kadangi kiekvieno žmogaus pagrindinis tikslas yra
jaustis laimingam, tai jo siekiant per materialinius dalykus, jį pasiekti tampa
neįmanoma, nes materialūs dalykai yra be galo laikini ir visiškai neįmanomas
ilgalaikis laimės jausmas. Siekiant turto ir jį įgyjant, iš paskos seka nerimas
ir baimė jo netekti. Kiekvienas turtas būtinai reikalauja rūpesčio, nes
nesirūpinant – jis sunyksta. Tokiu būdu apsigyvenama daiktų pasaulyje ir jau
tada išauga priklausomybė nuo jų. Tai yra jau jie, tie daiktai ima valdyti
žmogų, o ne žmogus daiktus. Tokiu atveju ir visi aplink supantys žmonės taip
pat virsta daiktais ir juos imama vertinti pagal daiktų savybes. Jie tampa
geri, blogi, sugedę, nepataisomi ir kitokie. Ir vertinimas būna lyginamas su
daiktais: vertas, nevertas, naudingas, per brangiai ar per daug nervų
kainuojantis ir t.t. Visa tai suprantama kaip asmeninio pasaulio dalis ir
reikalaujama, kad tie visi daiktai atliktu tik tai, kas subjektyviai suprantama
kaip nauda. Tokie žmonės visiškai nepajėgūs savarankiškai suvokti, kad tie visi
daiktai yra duotybė. To duotojo pasaulio, kuriame gyvename, nuosavybė ir jie
niekada nepriklausys asmeniniam pasauliui.
Kvaila būtu tikėtis iš kaimyno paslaugos,
jai aš atėjęs pas jį pareikščiau jam, kad jis man nepatinka. Ir visai būtu kas
kita, jei aš jį pripažinčiau kaip asmenybę su savais norais, siekiais ir
tikslais. Gerbčiau jo pasirinkimą, nereikalaučiau, kad jis elgtųsi būtent taip,
kaip aš noriu ir pasistengčiau surasti kompromisą priimtina abiem. Taip aš
reguliuočiau tik santykį su juo, prisitaikydamas prie esamų aplinkybių. Reiktu
aiškiai suvokti, kad niekas nieko neprivalo. Jei prašymas nepatenkinamas, tai
ir puiku, jis ir tebuvo tiktai prašymas. O jei tai sukėlė bent mažiausią
nepasitenkinimą, tai reiškia, kad tai nebuvo tiktai prašymas, o greičiau
reikalavimas. Nepasitenkinimas kyla iš to, kad mes susikuriame pasaulio modelį
ir jį idealizuojame. Realus pasaulis niekada neatitiks mūsų sukurto modelio ir
tada konfliktas bus neišvengiamas. Mums duoto pasaulio mes nepajėgūs pakeisti,
jis ne mūsų. Mes galime reguliuoti tiktai santykį su juo. Jei mes pykstame, tai
reiškia, kad mes pripažįstame, kad esame bejėgiai jį pakeisti ir stengiamės
paneigti tai, kas mums nepatinka. Juk pyktis, tai giluminis noras pašalinti tai
kas nepatinka, sunaikinti to nepasitenkinimo priežastį. O tai jau tiesioginė
agresija visam mums duotam pasauliui, kuriame mes gyvename. Ir kuo labiau mes
pykstame, tuo atšiauresnis santykis su tuo pasauliu. Taip vystosi vis didesnė
disharmonija. Tokiame sąskambyje mes jau nebegalime kurti gėrio, mes kuriame
negatyvą, mes jau griauname. Kada vidinė agresija pasauliui ir visai Visatai
peržengia ribą, mes virstame vėžine ląstele ir ją jau reikia išpjauti,
pašalinti. Juk vėžinė ląstelė žmogaus organizme, tai ta pati ląstelė, tik
nusprendusi gyventi išskirtinai tiktai sau, paiso tik savų interesų nekreipdama
dėmesio į viso organizmo gerovę. Su tokią intencija ji sunaikina visą organizmą
ir tuo pačiu pati susinaikina.
Kiekviena negatyvi mintis, emocija, tai
vėžinės ląstelės užuomazga. Bet gi negatyvas pats savaime neegzistuoja, jis
neturi savo priežastingumo. Negatyvas negali išsilaikyti be pozityvo, jis
negyvybingas. Jei įsileidžiame kad ir nedidelę negatyvią mintį ir toleruojame
negatyvią emociją, tai ji ima parazituoti. Jos negalime pašalinti, išimti, nes
tai yra mūsu požiūris, nuostata. Mes tegalime ją pakeisti, atitaisyti ir
paversti teigiama, po truputi keisdami savo vertinimų skalę, nuostatas,
įsitikinimus ir pasaulėžiūrą. Kada ima vyrauti tik teigiamos emocijos ir
mintys, tai tada mes imame kurti pozityvą, mes nebekuriame negatyvo. Ir tada
mes gauname tai ką sukūrėme ir dar padidinamos galimybės, suteikiamos priemonės
tolimesniai kūrybai. Viskas ką mes vadiname materialus turtas, pinigai tėra tik
priemonė gėrio ir laimės kūrybai ir yra duodama tada, kada tai nėra
pagrindinis tikslas. Kada aplinkui vyrauja gėris ir džiaugsmas, tai mes
jaučiamės laimingi, tad ir tikslas būti laimingu yra pasiekiamas tik per save.
Jei išmoksime priimti išorinį pasaulį kaip duotybę ir stengsimės ne keisti jį
pagal savo idealizuotą modelį, o stengsimės jame skleisti gėrį, tai jo mes ir
gausime, nes jį sukursime aplink save. Mes džiaugsimės mums duotu pasauliu ir
pasaulis šypsosis mums.
„Didžiausias turtas, tai gėris, kurį
duodame pasauliui" Mahametas
„Mes gyvename iš to, ką gauname, bet
kuriame gyvenimą iš to, ką duodame." Čerčilis
„Jei nori gyventi sau, gyvenk kitiems."
Seneka
„Daugiau galvok apie sąžinę negu apie
reputaciją." Publijus Siras
"Mano tikslas jaustis laimingam, o tai
jau ne veiksmas, o būsena. "Laimė – tai nepaprastas dalykas: labai sunku ją
rasti savy ir visai neįmanoma – kitur.” – N. S. de Šamforas.
jo ydomu bet jai ateini y supuvusy pasauly tai daugumos poziuriu tu tampi blogietis neattinki didziojo vezio parazito reikalavimu arba Viskas ką mes vadiname materialus turtas, pinigai tėra tik priemonė gėrio ir laimės kūrybai ir yra duodama tada, kada tai nėra pagrindinis tikslas. arba jai pinigai yra istikro nepagrindinis tikslas, tada prie tokiu salygu, reikia padaryt ji tikslu nu pagrindiniu ir neiseis padaryt, bet ant tiek, kad ustektu, kad ju negautum istikro :) pinigai nera gerio ir laimes pagrindas ir jie kuryboj nedalyvauna isvis, bet susukus poziury, kaip cia nu viskas ymanoma, tai irgi kuryba, kurioja dar yra ir pinigu :)