Kiekvienas žmogus sąmoningai, ar nesąmoningai vienaip,
ar kitaip veikia supančią aplinką. Bet dar didesniu laipsniu, jis pats yra, svetimos įvairiapusės įtakos objektas, kas pastumia jį vieniems ar kitiems
pasirinkimams. Tokios įtakos pasekmės yra: požiūrių, ketinimų, vertinimų,
nuostatų, motyvavimo pasikeitimai, (atitinkamas mastymo pasikeitimas), o iš
čia seka, to žmogaus elgesio, veiksmų
pasikeitimai. Kodėl psichologijos moksle skiriama tiek daug
dėmesio poveikio žmogui problemai, tyrinėjama, išrandama vis naujesnės ir
efektyvesnės psichologinio poveikio technologijos?
Visa
tai todėl, kad kas dieną žmogus patiria masyvias atakas, aktyvią savo Gyvuliško
prado įtaką, ir tai sudaro didžiąją žmogaus laiko daugumą, nors ir kankinančiu, bet vis tik tai yra žmonių vadinama "gyvenimu”, net neįtariant apie savo Dvasinio prado egzistavimą. Įteikti
sistemos mastymo šablonai ir nesibaigiančios materialių norų iliuzijos, paprasčiausiai jam neleidžia įdėmiai išanalizuoti savo minčių prigimtį ir suprasti savo
giluminių jausmų šaltinį. Žmogus laikinai yra materialioje sistemoje, kuri vienaip, ar kitaip bando blokuoti visus įmanomus kelius, kad žmogus nepasiektų Dvasinį savo
pradą, kad užmirštų netgi tai, ką kažkada žinojo, apie savo vidinį dvasinį
pasaulį. Ši materiali sistema bando padaryti viską, kas įmanoma, kad žmogus iki
pat mirties neišeitų iš nesibaigiančių savo materialių norų iliuzijos.
Kodėl
netgi psichologinio mokslo visuomenėje, kuri, pagal idėją, turėtų tarnauti
dvasinio žmogaus pagrindo propagavimui, jo geriausių kokybių vystymuisi,
jaučiamas domėjimosi, manipuliacinėmis technikomis akcentas? Ogi todėl, kad dauguma šiame moksle stebima, iš Gyvuliško prado pozicijos. Todėl, gavę, taip
sakant, "pagalbą”, žmonės, vietoje realaus kardinalaus savęs pakeitimo dvasiniu
atžvilgiu, pradeda taisyti Didybės Manijos "karūną”, ant savo galvos, (o
kai kurie, bando ją net "prikalti” manipuliacinių technologijų vinių pagalba).
Todėl nenuostabu, kad po visų tokių procedūrų, žmogaus kančios nesumažėja, jis taip ir negauna ilgai laukos dvasinės laisvės, nuo nematomo materialaus pasaulio presingo. Nes visa materiali sistema dirba tik tam, kad žmogus taptų subasmenybe.
Manipuliacinėmis
technologijomis žmonės domisi vos ne masiškai. Kodėl? Viskas yra gana paprasta,
koncentruojantis į Gyvuliško prado mintis, suveikia materialaus pasaulio dėsniai: arba nuslopinti
ir pavergti ką nors, panašų į save, arba priešintis ir kovoti už dominavimą virš ko nors.
Ši
Gyvuliško prado sistema priverčia žmones konfliktuoti vieniems su kitais, kurti
vartotojų visuomenę, visą gyvenimą tarnauti Gyvuliško prado robotizuotu
padėjėju. Bet pakeisti save ir visuomenę, šansas yra pačio žmogaus ir visuomenės rankose.
Bet kuri religija, kaip materialios sistemos dalis,
vertina daugelį
dvasinių aspektų, iš materialaus mastymo pozicijos. Kitaip, religijai, kaip tokiai,
nereikėtų stengtis įtvirtinti masių sąmonėje šabloną, apie būtinumą paklusti
autoritetams, tai yra, nenuvestų žmonių išorinės atramos paieškai, vietoje
savarankiškos vidinės atramos formavimo, neegzistuotų jos hierarchinė, valdžios ir
paklusnumo, valdymo žmonėmis, jų baimės dėka, sistema.
Nežiūrint
į tai, kad žmogus vertina save ir gaunamą informaciją, iš trimačio išmatavimo
pozicijos (kaip materialaus pasaulio Stebėtojas), kuriame gyvena jo kūnas, jis yra žymiai didesniu laipsniu veikiamas iš nematomo pasaulio pusės, to pasaulio, kuris glūdi už
trimačio pasaulio pasireiškimo ribų. Pakanka pažiūrėti kuo žmonės gyvena:
-
mintimis kurių jie nemato, nesupranta, iš kur
jos ateina ir kieno tai programos, tačiau daugelis žmonių laiko jas "savomis
nuosavomis”;
-
visuomenės primestais šablonais, kurie
daugiau turi psichologinį programinį pririšimą, nei išorinį pagrindą;
-
pasąmoninėmis nuostatomis, baimėmis,
nuojautomis, kas turi tiesioginį ryšį su nematomu pasauliu ir atlieka
tiesioginę įtaką žmogaus pasąmoniniame lygyje. Tai ir yra tas nematomas pasaulis,
kuriame visą gyvenimą pragyvena žmogus, nesuprasdamas jo tikros prigimties,
abejodamas savo pasirinkimuose, vienokioje ar kitokioje valioje, informacijoje.
Ir tai sudaro 90% žmogaus gyvenimo, jei sulyginti tai su juntamu materialiu
pasauliu, kuriame, kaip jam atrodo, žmogus gyvena. O likusieji 10%
- tai žmogaus rūpestis, jo fizinio kūno
išgyvenimu materialiame pasaulyje.
Iki šiol pasąmonė žmogui išlieka
nepažinta paslaptimi. Ši sritis tik pradedama tirti ir slepia žmonėms daug
siurprizų. Tačiau, kaip demonstruoja praktika, viskas priklauso nuo kokio
Stebėtojo atliekami tyrimai, tai yra, su kokiu dominavimu sąmonėje ir kokiu tikslu bus tai
tiriama: nuo Dvasinio prado pozicijos, ar nuo Gyvuliško. Pirmoji poziciją vestų
žmogų prie savęs geresnio pažinimo ir visos bendruomenės gyvenimo pagerinimo, o
antra pozicija – prie manipuliacinių technikų, iš nematomo pasaulio, vystymo,
visuomenės išskaidymo ir susinaikinimo. Skirtumas didžiulis ir tyrimų
rezultatai būtinai atsispindės sekančiose kartose.
Vienas iš seniausių instrumentų, aktyvios įtakos
žmogaus pasąmonei, turinčiais tiesioginį ryšį su nematomu pasauliu,
yra senovės ženklai. Jie žmonių visuomenėse egzistuoja nuo paleolito laikų. Tam
yra pakankamai liudijimų pradedant nuo piešinių ant uolų ir baigiant iki mūsų
dienų atkeliavusių įvairių artefaktų, su ženklais ant jų. Kad suprasti ženklų
naudojimo apimtis ir reikšmę įvairiose tautose, pakanka žvilgtelėti į
archeologijos ir etnografijos duomenis.
Tarp visų ženklų galima išskirti
atitinkamą grupę jų, kuriuos vaizdavo senovės žmonės, nepriklausomai nuo savo gyvenimo vietos, įvairiuose kontinentuose. Tie patys
ženklai naudojami ir šiuolaikiniame pasaulyje, nors masėms pateikti, skirtingose
prasminėse interpretacijose, patenkinant daugumos smalsumą. Bet mažai kas žino,
kas slepiasi už kai kurių ne šiaip sau senovės informacinių simbolių, o aktyvių
darbinių ženklų ir kodėl jie atlieka tiesioginę įtaką į žmogaus pasąmonę.
Ant kiek efektyviai tie ženklai veikia
žmogaus pasąmonę (ir kaip pasekmė, į nuotaikas ir minties eigą) galima aptikti
eksperimentiniu būdu. Pateiksiu slapto eksperimento trumpą aprašymą, kuris buvo
atliekamas privačiai. Jo tikslas buvo įvertinti, senovės aktyvių ženklų
poveikio laipsnį, norminį ir nenormuotą komunikatų žmonių elgesį,
komunikataus elgesio ypatumus žmonių grupėse.
Šiame tyrime dalyvavo 58 studentai, kuriuos
sąlyginai padalino į du srautus, A ir B. Kiekviename sraute buvo po 7 grupes: 5
– eksperimentinės, iš jų, 3 grupės po 5 žmones ir dvi grupės po 3 žmones;
likusios 2 grupės – viena iš 5, kita iš 3 žmonių – kontrolinės (tai yra, atliko
tas pačias užduotis, patalpose, be jokių ženklų poveikio). Pagal oficialią
versiją, kuri buvo paskelbta studentams, savanoriškai sutikusiems dalyvauti
eksperimente, užduotis buvo sekanti. Prieš A srauto grupes – per situacijų analizę,
išskirti labiausiai susitelkusią, draugiškiausią ir gerai organizuotą grupę,
bendro protinio šturmo kokybės įvertinimą, sprendimų priėmimo grupėje
efektyvumą. Srauto B grupėms – per
situacijų analizę, išsiaiškinti labiausiai likimo apdovanotą ir perspektyviausią
lyderį, sugebančio organizuoti ir vadovauti duotai grupei, jo argumentavimo
vertinimas, sprendimų efektyvumas, faktorių, įtakojančių sprendimų pasirinkimus
vertinimas. Studentai buvo motyvuoti atitinkamais socialiniai apdovanojimais,
geriausiai grupei ir dalyviams, kelialapiai į tarptautinę mokslinę praktinę
konferenciją.
Eksperimentas vyko vienoje ir toje
pačioje auditorijoje, kurioje buvo kompiuteris, išėjimas į internetą, spalvotas
printeris, o taip pat būtina medžiaga, kad įvykdyti atitinkamas užduotis,
vienodas visoms grupėms (bendro techninio kolažo sudarymas, vatmano lape).
Auditorijoje patalpino stebėjimo video kamerą, į ką buvo akcentuotas dalyvių
dėmesys, prieš eksperimento pradžią. Studentams buvo suteikta savarankiško bendravimo galimybė, nesant eksperimentą kontroliuojančių asmenų. Į grupių
užduotį įėjo, per ribotą laiką (valandos bėgyje), kartu išspręsti atitinkamas
užduotis. O būtent, internete rasti atitinkančias užduočiai foto nuotraukas,
išspausdinti jas spalvotu spausdintuvu, iškirpti ir sudaryti iš jų asociacinį
teminį kolažą, dideliame grupės lape (A1 formato). Efektyvumo padidinimo tikslu,
kiekvienas eksperimento dalyvis galėjo pateikti raudoną kortelę, bet kuriam grupės dalyviui, kuris jo
nuomone maišo tikslo pasiekimui. Tokios kortelės gavėjui, nuo kolegų, buvo
atimama teisė, laimėjus grupei, gauti kelialapį į mokslinę-praktinę tarptautinę
konferenciją.
Visos grupės, dalyvavusios
eksperimente, buvo vienodose sąlygose, vykdė vienodas užduotis, viena ir ta
pačia tema. Skirtumas buvo tik tame, kad nepastebimai A srauto eksperimentinėms grupėms, dviejose
priešais esančiose auditorijos sienose, iš anksto, buvo patalpinti paprasti
abstraktūs piešiniai, o jų ornamente buvo įpieštas žinomas senovėje ženklas,
neigiamai veikiantis žmogaus pasąmonę (neteisinga svastika).
O srauto B grupei, tokiu pat būdu buvo
patalpinti kiti abstraktūs piešiniai, kurių ornamente buvo įpieštas ženklas,
teigiamai veikiantis žmogaus psichiką (teisinga svastika).
Kiekvieno srauto kontrolinėse grupėse, tokie ženklai, ant auditorijos sienų, nebuvo pateikti.
Duotojo eksperimento rezultatai
šokiravo netgi specialistus, užsiimančius asmenybės psichologinių problemų
tyrimu, tarpusavio masinėmis komunikacijomis ir kurie buvo pakviesti
stebėjimams. Iš anksto pateikė savo prognozes, dėl studentų, įeinančių į tas
grupes, elgesio. Priešingai psichologijos dėsningumas ir banaliai logikai, A
srauto eksperimentinių grupių didžioji dalis, užduoties vykdymo procese,
vietoje numatomo apsijungimo, pradėjo kovoti už lyderiavimą, kelti psichologinę
įtampą grupėje, įvairiose situacijose pasireiškė išreikštas ekstremizmas,
pykčiai tarpusavyje, savo nuomonės įrodinėjimas, nemotyvuotai pateiktos raudonas
korteles, savo grupiokams. Vienoje iš grupių, netgi prireikė asmenų,
vykdančių eksperimento eigos kontrolę, per video kamerą, įsikišimo, kadangi
ginčiai ir pykčiai, tarp studentų, įgavo gana agresyvų charakterį ir iškilo galimybė
fizinės žalos padarymo, vienas kitam.
Visiškai priešinga situacija buvo
stebime B srauto grupių eksperimente, tai yra ten, kur pagal prognozes, turėjo
vykti kova už lyderiavimą kolektyve. Vietoje to, buvo stebima empatijų
(sugebėjimo identifikuotis, su kitu žmogumi, bendraujant su juo, pajausti tai, ką
jaučia jis) lygio padidėjimas, tarp eksperimento dalyvių buvo daug jumoro ir
juoko. Kalboje nebuvo konflikto genų. Nei vienas iš tų grupių dalyvių
nepasinaudojo raudona kortele, savo grupiokų atžvilgiu. Didžioji dalis dalyvių
apsijungė, bendram užduoties įvykdymui, juokavo ir iš esmės, dirbo suderintai,
kaip viena komanda, padedant vienas kitam.
Kontrolinėse grupėse dalyviai save
vedė taip, kaip ir buvo iš anksto prognozuojama specialistų, stebėjusių
eksperimento eigą. Be to, srauto A kontrolinėje grupėje, dalyviai bandė
demonstruoti dirbtiną susitelkimą, daugumoje surežisuotą savo grupės
susitelkimą. O B srauto kontrolinėse grupėse, dalyviai atvirai pradėdavo kovoti
už lyderiavimą, ginant savo mąstymo kryptį, pasireiškė egoizmas, siekimas
paviršutiniškumo, ignoravimas kolektyvo nuomonės, aktyviai naudotasi
manipuliaciniais metodais, nušalindavo savo priešininkus, pasinaudojant raudonomis
kortelėmis.
Pravestas eksperimentas pilnai
patvirtino tai, kas žmonėms buvo žinoma dar gilioje senovėje, kuo naudojosi
Žynių struktūros visais laikais. Ženklai, iš tikro daro atitinkamą poveikį
žmogaus psichikai. Ir dar daugiau, kuo didesnis kolektyvas, tuo ženklo poveikis yra stipresnis. Tokiu atveju, paleidžiamuoju mechanizmu tarnauja provokuojantis
momentas, situacijos, paleidžiančios pergyvenimus ir įjungiančius dėmesio
koncentraciją, ties procesu ir gaunamos informacijos. Šių ženklų poveikio, į
žmogaus pasąmonę, mechanizmas iki šiol neišnagrinėtas mokslo. Tačiau, ryšys
asmenybės, su individualiais-psichologiniais ypatumais, jos pasąmoninėmis
nuostatomis ir siekiais pilnai akivaizdus psichologams.
Daugelio šiuolaikinių žmonių sąmonėja
yra laukimo šablonas, ką pasakys vienokiu, ar kitokiu jį jaudinančiu dvasiniu
klausimu, autoritetai, kuriuos išpopuliarino sistema, ar tai būtų mokslinė,
religinė, filosofinė, ar kitokia sritis. Bet kartais užmirštama, jog autoritetai, tai tokie pat žmonės, kaip ir visi, kurie pirmiausia, tik bando
išsirinkti savyje ir žmonėse, einant apgraibomis savo svarstymuose, nuo proto
ten, kur reikalingas jausmų gilumas ir dvasinių praktikų įdirbis. Visos
dvasinės žinios, kurios reikalingos dvasiniam išsilaisvinimui, duotos nuo
senovės. Ir daugeliui žmonių pavyko dvasiškai išsilaisvinti, nepriklausomai nuo ženklų
poveikio, manipuliacinių technologijų, įvairių įteigimų, materialaus pasaulio
presingo. Jei žmogus savo gyvenimo tikslas tapo – dvasinis išsivadavimas –
ir tai yra jo dominuojantis noras, su tvirtu pasirinkimu, kliūtimi jam nebus niekas, kadangi svarbiausias dvasinės jėgos šaltinis, pagrindinė atrama, yra
jame pačiame. Ji pažadina žmoguje dvasinio pasaulio realybę, prieš kurią yra bejėgis
visas materialus pasaulis.
Anastasija...
|